Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/893
Title: | Теорія і практика підготовки майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі: технолого-орієнтований підхід |
Other Titles: | Теория и практика подготовки будущих учителей физико-математических дисциплин к работе в профильной школе: технолого-ориентированный подход Theory and practice of training future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile school: technological-oriented approach |
Authors: | Ордановська, Олександра Ігорівна Ордановская, Александра Игоревна Ordanovska, Olexandra Igorivna |
Keywords: | підготовка майбутні вчителі фізико-математичних дисциплін профільна школа підготовленість до роботи у профільній школі експериментальна модель педагогічні умови методика педагогічні технології подготовка будущие учителя физико-математических дисциплин профильная школа подготовленность к работе в профильной школе экспериментальная модель педагогические условия педагогические технологии preparation future teachers of physical and mathematical disciplines profile school preparedness for work in a profile school experimental model pedagogical conditions methodology pedagogical technologies |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Ордановська, О. І. Теорія і практика підготовки майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі: технолого-орієнтований підхід [Текст] : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Олександра Ігорівна Ордановська; наук. консультант З. Н. Курлянд; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2016. – 499 с. |
Abstract: | У дисертації розроблено й науково обґрунтовано концепцію підготовки майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі на засадах технолого-орієнтованого підходу, що охоплює методологічний, теоретичний і технологічний концепти. Розкрито сутність і структуру феномена «підготовленість майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі»; визначено його складники. В диссертации разработано и научно обоснована концепция подготовки будущих учителей физико-математических дисциплин к работе в профильной школе на основе технолого-ориентированного подхода, охватывающего методологический, теоретический и технологический концепты; принципы (программизации, преемственности, препарации, антиципации, инструментализма, идеальности, эвристичности, инициативности), определяющие связь теоретических положений концепции с практикой. The dissertation is developed and scientifically grounded the concept of training future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile schools on the basis of technological-oriented approach, covering methodological, theoretical and technological concepts. The essence and the structure of the phenomenon of "readiness of future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile school" have been exposed; its components (professional methodical readiness, professional orientation, professional creativity) and indicators are identified, levels of readiness of future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile school (high, sufficient, medium, low, ultra-low) are characterized. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/893 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ордановська Олександра Ігорівна.pdf | 9.51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.