Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/889
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Омеляненко, Алла Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Omelyanenko, Alla Volodymyrivna | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-27T07:44:41Z | - |
dc.date.available | 2018-11-27T07:44:41Z | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.citation | Омеляненко, А. В. Навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіди-роздуми [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Алла Володимирівна Омеляненко; наук. кер. А. Я. Зрожевська; Бердянський держ. пед. ун-т. – Бердянськ, 2007. – 229 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/889 | - |
dc.description.abstract | У дисертації досліджувалася проблема навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми. Розроблено й науково обґрунтовано експериментальну методику навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми, яка складається з трьох взаємопов’язаних етапів: підготовчий, ознайомлювально-репродуктивний, діяльнісний; визначено педагогічні умови, за яких навчання старших дошкільників складати розповіді-роздуми відбуватиметься ефективніше; виявлено критерії з їх показниками. The thesis is devoted to the problem of teaching children of senior preschool age to make up a story-reflection. There has been worked out and scientifically grounded an experimental methodology of teaching chilren of senior preschool age to make up a story- reflection. It consists of three correlated stages: preparatory, introductory- reproductive, and activity ones. There have been determined the pedagogical conditions which make teachingchildren of senior preschool age to make up a story-reflection more effective. The research work points out the criteria and their indices. The research work points out the stages and tendency. There have been characterized the levels of development of senior preschool children's skills to make up a story-reflection: high, sufficient, intermediate, and low. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Бердянський державний педагогічний університет | uk |
dc.subject | зв’язне мовлення | uk |
dc.subject | розповідь-роздум | uk |
dc.subject | розвиток мовлення | uk |
dc.subject | розповідь | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | стадії связная речь | uk |
dc.subject | a story-reflection | uk |
dc.subject | speech development | uk |
dc.subject | story | uk |
dc.subject | pedagogical conditions | uk |
dc.subject | stages | uk |
dc.title | Навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми | uk |
dc.title.alternative | Teaching children of senior preschool age to make up a story - reflection. | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Омеляненко Алла Володимирівна.pdf | 1.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.