Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/8587
Назва: | Концептуальні категорії поведінки людини в мовознавчих студіях: німецькомовний і україномовний контексти |
Інші назви: | Conceptual categories of human behavior in linguistic researches: german and ukrainian language contexts |
Автори: | Gruschko, Svitlana Petrivna Грушко, Світлана Петрівна Черненко, Наталія Миколаївна Chernenko, Natalia Mykolaivna |
Ключові слова: | language category goal reason lexical semantics lexical semantics |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | Астропринт |
Бібліографічний опис: | Gruschko S. P. Концептуальні категорії поведінки людини в мовознавчих студіях: німецькомовний і україномовний контексти / S. P. Gruschko, N. M. Chernenko // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : Лінгвістичні науки : зб. наук. праць. – Одеса : Астропринт, 2019. – № 29. – С. 51-65. |
Короткий огляд (реферат): | The article discusses the uniqueness of the conceptual categories of human behavior in linguistics’ functioning. Attention is focused on German and Ukrainian concepts in the context of their functioning in the language. The method of comparative analysis is used. Attention is drawn to the fact that, unlike the Ukrainian language, where the concepts “purpose” and (Ukrainian — “meta”) are used as synonyms, the definitions “weck” and “ziel” are distinguished in German. In the first case, “zweck” is an individual goal, already developed collectively, and the entire process of activity that leads to the achievement of the goal is fixed in the model. Secondly — “ziel” — is the concept of goal, associated with individual activities. This fact is explained by the historical and psycholinguistic features of the Germans. У статті розглядається своєрідність функціонування концептуальних категорій поведінки людини у мовознавстві. Увага акцентується на німецькомовних та україномовних концептах мети і причини, які розглядаються у контексті їхнього функціонування в мові. Використовується метод порівняльного аналізу. Звертається увага на той факт, що на відміну від української мови, де поняття «мета» і «ціль» використовуються як слова-синоніми, в німецькій мові мовознавці розрізняють дефініції “zweck” і “ziel”. У першому випадку “zweck” – це окремі цілі, які вже були розроблені колективно і весь процес дії, який веде до досягнення цілі, зафіксовано у моделі. У другому – “ziel” – цілі, пов’язані з індивідуальними видами діяльності. Цей факт пояснюється історичними і психолінгвістичними особливостями німців. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/8587 |
ISSN: | 2616-5317 |
Розташовується у зібраннях: | 2019 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Gruschko Svitlana Petrivna 2019.pdf | 189.39 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.