Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/8340
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Струк, Анна Василівна | - |
dc.contributor.author | Struk, Anna Vasilivna | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T10:37:07Z | - |
dc.date.available | 2020-07-03T10:37:07Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Струк А. В. Теоретичні і методичні засади формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи : авт. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 : 13.00.04 / Анна Василівна Струк; наук. консультант Н. І. Луцак. – ДЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника". – Івано-Франківськ, 2020. – 44 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/8340 | - |
dc.description.abstract | У дослідженні визначено й науково обґрунтовано педагогічні умови формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи (наявність позитивної мотиваційної настанови майбутніх учителів початкової школи щодо збагачення їхнього мовлення народознавчою лексикою; забезпечення лексико-народознавчої спрямованості викладання фахових дисциплін; залучення студентів до активного інформаційно-розвивального освітнього середовища лексико-народознавчої спрямованості). The dissertation provides and develops the concept and scientific basements of formation the lexical and ethnographic competence of future primary school teachers. The essence and structure of the phenomenon «lexical and ethnographic competence of future primary school teachers» are revealed; the content of the concepts «competence», «ethnographic competence», «lexical and ethnographic competence», «language and speech training of future primary school teachers» has been clarified. Assessment of the level of lexical and ethnographic competence of future primary school teachers was determined by the following criteria: cognitive-linguistic (indicators: students' awareness of the concepts: «vocabulary», «lexicology», «dialectisms», «dialects», «archaisms», «historicisms», «Space»; with Ukrainian folk traditions, customs, rituals; with ethnographic vocabulary); professionally-oriented (indicators: the presence of ethnographic vocabulary in the active speech of students. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника | uk |
dc.subject | лексико-народознавча компетентність | uk |
dc.subject | майбутній учитель початкової школи | uk |
dc.subject | народознавча лексика | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | експериментальна методика | uk |
dc.subject | lexical and ethnographic competence | uk |
dc.subject | future primary school teacher | uk |
dc.subject | ethnographic vocabulary | uk |
dc.subject | pedagogical conditions | uk |
dc.subject | experimental methods | uk |
dc.title | Теоретичні і методичні засади формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи | uk |
dc.title.alternative | Theoretical and methodological principles of formation the lexical and ethnographic competence of future primary school teachers | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Struk Anna Vasilivna 2020.pdf | 811.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.