Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/8090
Title: | Підготовка китайських студентів у педагогічних університетах України до вокально-викладацької діяльності на засадах соціокультурної адаптації |
Other Titles: | Preparation of Chinese students at pedagogical universities of Ukraine for vocal-teaching activity on the basis of socio-cultural adaptation |
Authors: | Мен Ян Meng Yang |
Keywords: | підготовка майбутнього викладача вокалу педагогічного університету китайські студенти соціокультурна адаптація педагогічні умови вокально-викладацька діяльність training of future vocal teacher of pedagogical university Chinese students socio-cultural adaptation pedagogical conditions vocal-teaching activity педагогические условия вокально-преподавательская деятельность |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Мен Ян Підготовка китайських студентів у педагогічних університетах України до вокально-викладацької діяльності на засадах соціокультурної адаптації : 13.00.04 : автореф. ... канд. пед. наук / Мен Ян; наук. кер. Н. Г. Кьон. – Одеса, 2020. – 21 с. |
Abstract: | У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та практичне вирішення важливої для сучасної музично-педагогічної освіти проблеми підготовки китайських студентів у педагогічних університетах України до вокально-викладацької діяльності на засадах соціокультурної адаптації, представленої в результатах дисертаційного дослідження. Розкрито і науково обґрунтовано сутність понять: «вокально-викладацька діяльність», «підготовленість китайських студентів до вокально-викладацької діяльності». Розглянуто специфіку соціокультурної адаптації китайських студентів в умовах здобуття вищої музично-педагогічної освіти в Україні. The thesis provides a theoretical generalization and practical solution to the problem of preparing Chinese students at pedagogical universities of Ukraine for vocal-teaching activity on the basis of socio-cultural adaptation, presented in the results of the dissertation research, which is important for modern music and pedagogical education. The essence of the concepts: “readiness of Chinese students for vocal-teaching activity”, “vocal-teaching activity” is revealed and scientifically substantiated, the essence of the concepts “socio-cultural adaptation” is specified, methodological approaches (polycultural, personalized, artistic-hermeneutic) and means of their implementation in the educational process of pedagogical universities of Ukraine are characterized. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/8090 |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Meng Yang 2020.pdf | 821.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.