Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/7010
Title: | Психологічні фактори готовності майбутніх вчителів трудового навчання до здійснення особистісно-орієнтованого навчання учнів |
Other Titles: | Psychological factors of the readiness of future teachers of vocational training for the implementation of student-oriented learning |
Authors: | Яцюк, Марія Валеріївна Yatsyuk, Maria Valeriyіvna |
Keywords: | психологічна готовність професійна спрямованість особистісно-орієнтоване навчання розвиток особистості гуманістична спрямованість psychological readiness professional orientation personal-oriented learning personal development humanistic orientation |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Яцюк М. В. Психологічні фактори готовності майбутніх вчителів трудового навчання до здійснення особистісно-орієнтованого навчання учнів / М. В. Яцюк // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2013. – №4. – С. 38-41. |
Abstract: | У статті подано результати теоретико-експериментального аналізу проблеми дослідження, встановлено, що провідними психологічними факторами готовності майбутніх вчителів трудового навчання до здійснення особистісно-орієнтованого навчання учнів є комунікативна компетентність, самоактуалізація особистості та афілятивна мотивація. . The results of theoretical and experimental analysis of the research problem are presented in the article, and it is established that the leading psychological factors of future teachers' readiness for work-oriented teaching of students are communicative competence, self-actualization of personality and affiliative motivation. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/7010 |
Appears in Collections: | 2013 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yatsyuk Maria Valeriyіvna 2013 4.pdf | 379.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.