Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6704
Title: | Аналіз особливостей процесу інноватизації підготовки майбутніх соціальних педагогів |
Other Titles: | Анализ особенностей процесса инноватизации подготовки будущих социальных педагогов Analysis of features of innovatization of future social teachers’ training |
Authors: | Богданова, Інна Михайлівна Богданова, Инна Михайловна Bohdanova, Inna Mikhailivna |
Keywords: | innovation of preparation professional readiness mobilization readiness personal mobilization инноватизация подготовки профессиональная готовность мобилизационная готовность личностная мобилизированность інноватизація підготовки професіональна готовність мобілізаційна готовність особистісна змобілізованість |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Богданова І. М. Аналіз особливостей процесу інноватизації підготовки майбутніх соціальних педагогів / І. М. Богданова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 30-33. |
Abstract: | The article deals with the analysis of the features of innovatization of future social teachers’ training. The components of innovatization of training are the following: general training, special professional and personal training. The conception of realization of each of the components has been suggested. It includes three notions: methodological, theo- retical and technological one. The methodological concept represents fundamental scientific approaches: system, practice-orientated, competence, synergetic, personally-active, axiological, integrative. The theoretical concept determines the system of initial parameters, definitions, estimations, specific functions and descriptions of the process of innovation of future social teachers’ training. Статья посвящена анализу особенностей процесса инноватизации подготовки будущих специалистов социально-педагогической сферы. Компонентами инновационной подготовки являются: общеобразовательная подготовка, специальная профессиональная и личная подготовка. Предложенная концепция реализации каждого компонента, в состав которой вошли три концепта: методологический, теоретический и технологический. Выявлены уровни успешности подготовки: пассивный, умеренный и оптимальный. Составлена качественная и количественная характеристика полученных уровней успешности подготовки. Стаття присвячена аналізу особливостей процесу інноватизації підготовки майбутніх фахівців соціально-педагогічної сфери. Компонентами інноваційної підготовки є: загальноосвітня підготовка, спеціальна професійна підготовка та особистісна. Запропонована концепція реалізації кожного із компонентів, до складу якої увійшли три концепти: методологічний, теоретичний та технологічний. Виявлено рівні успішності підготовки, як от: пасивний, помірний та оптимальний. Здійснено якісну та кількісну характеристику отриманих рівнів успішності підготовки. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6704 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bohdanova.pdf | 214.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.