Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6596
Title: | Psychological Aspects of Primary School Students’ Creative Development in the Process of Practical Art Activities |
Other Titles: | Психологічні аспекти творчого розвитку молодших школярів у процесі художньо-практичної діяльності |
Authors: | Starovoit, Lesia Старовойт, Леся Василівна |
Keywords: | creativity creative development practical art activities psychological features primary school students творчість творчий розвиток художньо-практична діяльність психологічні особливості молодший школяр |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Starovoit L. Psychological Aspects of Primary School Students’ Creative Development in the Process of Practical Art Activities / L. Starovoit // Наука і освіта. - 2017. - №12. - С.146-150. |
Abstract: | The urgency of the study is explained by the need to implement a student-centered approach into the educational process to ensure junior school students’ creative development based on their individual characteristics, the formation of cognitive and communicative competencies. The paper aims to consider the dynamics of creative development of primary school students in the process of practical art activities, to distinguish psychological and pedagogical conditions of creative development of children in the process of practical art activities, to present a model of creative development and check its efficiency. In the experimental study students were tested using Torrance Tests of Creative Thinking. The positive effect of bioenergetic, art and aesthetic, cognitive-informative, emotional-axiological components on the children’s creative development has been proved. It has been found that without special psychological and pedagogical conditions and purposeful mental influence, the creative development of students will be ineffective, because the changes that take place during the study according to the traditional methods, are mostly random and cannot guarantee effective creative development of junior pupils. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю впровадження особистісно-орієнтованого підходу в освітній процес для забезпечення творчого розвитку учнів на основі виявлення їх індивідуальних особливостей, формування пізнавальної і комунікативної компетентностей. У зв’язку з цим проаналізовано основні підходи до розуміння та трактування поняття «творчість» та визначено психологічні аспекти творчого процесу, розглянуто наукові дослідження з проблеми діагностики творчого розвитку дитини. Мета статті – послідкувати динаміку творчого розвитку дитини у процесі художньо-практичної діяльності. Виокремлено психолого-педагогічні умови творчого розвитку дітей у процесі художньо-практичної діяльності, представлено модель творчого розвитку, виявлено у молодших школярів динаміки творчого розвитку за допомогою тестування та виконання творчої роботи, порівняно ступені розвиненості досліджуваних якостей у дітей контрольних та експериментальних груп, порівняно результати констатувального та кінцевого зрізів. В експериментальному дослідженні було проведено тестування учнів на основі тесту креативності П. Торранса, використано метод аналізу продуктів творчої діяльності учнів та метод узагальнення незалежних характеристик. З метою обробки результатів дослідно-експериментальної роботи для кількісного і якісного аналізу розробленої моделі було використано методи математичної статистики: непараметричний критерій Тспост та критерій згоди х2. Проаналізовано результати емпіричного дослідження взаємозв’язку творчого розвитку дитини із вдало організованою художньо-практичною діяльністю. Визначено вплив біоенергетичного, художньоестетичного, когнітивно-інформативного, емоційно-аксіологічного компонентів на творчий розвиток дитини у процесі художньо-практичної діяльності. Встановлено, що без дотримання спеціальних психолого-педагогічних умов та цілеспрямованого ментального впливу творчий розвиток учнів буде малоефективним, адже зміни, які відбуваються упродовж навчання за традиційною методикою, носять переважно випадковий характер і не можуть гарантувати ефективного творчого розвитку молодших школярів. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6596 |
Appears in Collections: | 2017 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Starovoit.pdf | 550.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.