Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6563
Назва: | Аналіз процесу особистісного розвитку в старості |
Інші назви: | Analisis of the personality development process in the old age |
Автори: | Смульсон, Марина Лазарівна Smulson, Marina |
Ключові слова: | the old age development self-development self-projecting mental model fear of death dementia старість розвиток саморозвиток самопроектування ментальна модель світу танатофобія деменція |
Дата публікації: | 2014 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Бібліографічний опис: | Смульсон М. Л. Аналіз процесу особистісного розвитку в старості / М. Л. Смульсон // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 9. – С. 32-37. |
Короткий огляд (реферат): | The article deals with theoretical and methodological problems of a personality development in the old age as an indirect process of changes of the mental model to the wisdom and integration. The main tasks of the development in the old age are the following: successful overcoming of the crisis of ageing, victory over the fear of death and over the dementia. The old age is a specific age period, interpreted sometimes as a "social project". The role of old people in the сonstruction of such a project and the possibility of restructuring their self-attitude and attitude towards their own old age problems are the extremely important. Analysis of the development and self-development in the old age, as well as their specifics, requires understanding of the lifetime development as a nonrectilinear process, according to which there is not only the upgrading of potencies, and there are ups and downs, amplification of the specified functions and the depletion of others. У статті розглядаються теоретико-методологічні проблеми розвитку в старості як непрямолінійного процесу, який пов'язаний зі змінами ментальної моделі світу у напрямку мудрості та інтегрованості. Основними завданнями розвитку в старості є успішне переборення кризи старості, перемога над танатофобією та дементивними процесами. Старість є специфічним віковим періодом, який інколи розглядають як "соціальний проект". Принциповою є роль саме людей похилого віку в конструюванні такого проекту і можливість перебудови їх ставлення до себе та до власних проблем старості. Аналіз розвитку і саморозвитку в старості та їх специфіки потребує розуміння розвитку упродовж усього життя як непрямолінійного процесу, відповідно до якого протягом життя відбувається не тільки нарощування потенцій, а існують спади і плато, ампліфікація (збагачення) певних функцій та збіднення інших. Відповідно до концепції саморозвитку (саморуху) особистості Г. С. Костюка, розвиток пов'язаний зі змінами ментальної моделі світу. Механізмом розвитку в старості виступає "самостійне самопроектування". Звідси випливає загальна специфіка розвитку в старості, який принципово виступає як саморозвиток. Діяльність (праця) саморозвитку є окремою, специфічно організованою діяльністю, яку ми розглядаємо як провідну діяльність в старості. Серед новоутворень в старості можна виділити перш за все оновлену (мудру, інтегративну, переструктуровану) ментальну модель світу. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6563 |
Розташовується у зібраннях: | 2014 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Smulson.pdf | 497.63 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.