Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6446
Title: | Формування зацікавленості до занять оздоровчим фізичним вихованням школярів молодшої школи |
Other Titles: | Formation of primary school pupils’ interest in health-giving physical education |
Authors: | Джуринський, Петро Борисович Dzhurynskii, Petro Borysovych |
Keywords: | wellness exercises primary school pupils pedagogical experiment fitness exercises motor activity motivation individual health differential approach fitness components оздоровчі фізичні вправи молодші школярі педагогічний експеримент фітнес-вправи рухова діяльність мотиви індивідуальне здоров’я диференційний підхід компоненти фітнесу |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Джуринський П. Б. Формування зацікавленості до занять оздоровчим фізичним вихованням школярів молодшої школи / П. Б. Джуринський // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 8. – С. 49-54. |
Abstract: | The article explored the educational process for the formation of primary school pupils’ interest in wellness classes in physical education. It was revealed that primary school age is an extremely favorable period for the impact on the formation of an active attitude to the wellness physical education. The aim of our study was the formation of interest of primary school pupils in health-giving physical education. The schoolchildren from primary school (boys) aged 8-9 with approximately the same level of physical health were involved in our study. They were asked to perform wellness exercises suggested by us in PE classes. These schoolchildren formed an experimental group. У статті досліджено навчально-виховний процес зі школярами молодшої школи з формування зацікавленості до оздоровчих занять з фізичного виховання. Встановлено, що розробка і реалізація мотивів до занять оздоровчим фізичним вихованням мають бути спрямовані на виховання усвідомленої, вмотивованої потреби в раціоналізації повсякденної життєдіяльності, що сприяє збереженню сил та здоров'я в навчально-виховному процесі, є запорукою доброго самопочуття, створює умови для творчості й здобутків,сприяє самореалізації молодших школярів. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6446 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dzhurynskyi.pdf | 427.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.