Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6420
Title: | Рекомендації з оцінювання та прогнозування педагогічної діяльності |
Other Titles: | Guidelines for evaluation and prediction in pedagogical activity |
Authors: | Шаматажи Світлана Валентинівна |
Keywords: | educational activities success evaluation prediction integrated evaluation self-management pedagogical self-management self-evaluation self-development успішність педагогічної діяльності оцінювання прогнозування комплексна оцінка самоврядування педагогічне самоврядування самооцінка саморозвиток |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Шаматажи С. В. Рекомендації з оцінювання та прогнозування педагогічної діяльності / С. В. Шаматажи // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 7. – С. 187-191. |
Abstract: | Teaching activities as the object of management, evaluation and prediction is a complex phenomenon, implementation of which takes place in education and training through a number of internal and external factors in relation to the system. Proper understanding of the structure and properties of the educational system is essential for understanding performance of its activities. The objective function can be considered socially and professionally meaningful to the individual in teaching and especially in considering the educational process. The control system includes two subsystems: planning and regulation. У даній статті розглядається характеристика методичних аспектів з оцінювання й прогнозування успішності педагогічної діяльності. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6420 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Shamatazhy.pdf | 396.74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.