Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6345
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Рудюк, Тетяна | - |
dc.contributor.author | Rudiuk, Tеtіana | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-04T09:05:42Z | - |
dc.date.available | 2020-02-04T09:05:42Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Рудюк Т. Дослідження проблеми формування лексико-фразеологічної компетентності старшокласників на засадах комунікативно-діяльнісного підходу / Т. Рудюк // Наука і освіта. – 2018. – №4. – С. 73-79. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6345 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена теоретико-експериментальному дослідженню проблеми формування лексико-фразеологічної компетентності школярів на засадах комунікативно-діяльнісного підходу. Було проаналізовано наукову літературу, програми та концепцію мовної 12-річної школи, розроблено теоретичні положення експерименту та його етапи, здійснено констатувальне обстеження та визначено реальний стан рівнів сформованості лексико-фразееологічної компетентності старшокласників. The paper deals with a theoretical and experimental study of the formation of lexical and phraseological competency of senior school students on the basis of the communicative-activity approach. The application of the communicative-activity approach when teaching lexical-phraseological richness of the native language to senior school students signifi-cantly increases the efficiency of the educational process and is an integral part of the formation a nationally conscious personality, capable of constructive social interaction. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | лексика | uk |
dc.subject | фразеологія | uk |
dc.subject | комунікативно-діяльнісний підхід | uk |
dc.subject | особистість | uk |
dc.subject | конструкт | uk |
dc.subject | самореалізація | uk |
dc.subject | саморефлексія | uk |
dc.subject | vocabulary | uk |
dc.subject | phraseology | uk |
dc.subject | communicative-activity approach | uk |
dc.subject | personality | uk |
dc.subject | construct | uk |
dc.subject | self-realization | uk |
dc.subject | self-reflection | uk |
dc.title | Дослідження проблеми формування лексико-фразеологічної компетентності старшокласників на засадах комунікативно-діяльнісного підходу | uk |
dc.title.alternative | Investigation of the problem of formation vocabulary and phraseological competence of high school students on the basis of communicative-activity approach | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tеtіana Rudiuk.pdf | 587.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.