Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6055
Title: | Мовленнєво-методична спрямованість підготовки майбутніх магістрів дошкільної освіти |
Other Titles: | Methodology- and speech-oriented training of the future Master students majoring in Preschool Education |
Authors: | Богуш, Алла Михайлівна Bohush, Alla Mykhailivna |
Keywords: | магістр дошкільної освіти методика методична спрямованість українська дошкільна лінгводидактика розвиток мовлення вихователь-методист masters pre-school education methods orientation educator-methodologist Ukrainian Preschool Linguodidactics speech development education |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Богуш А. М. Мовленнєво-методична спрямованість підготовки майбутніх магістрів дошкільної освіти / А. М. Богуш // // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 3 (128). – С. 9-15. |
Abstract: | У статті позиціоновано авторський підхід до проблеми мовленнєво-методичної спрямованості підготовки майбутніх магістрів дошкільної освіти; здійснено аналітичний огляд наукових досліджень дотично розглянутого конструкту; визначено ключове поняття«мовленнєво-методична спрямованість підготовки майбутніх магістрів дошкільної освіти», його компоненти та функції. The article is focused on the problem dealing with the methodology- and speech-oriented training of the future Master students majoring in Pre-school Education. The essence of the notion “methodological work of the educator-methodologist at a preschool institution” has been revealed; it requires, on the one hand, an excellent command of the normative literary Ukrainian language, the knowledge of the speech etiquette formulas, the culture of professional speech communication; on the other hand, ‒ the ability to provide necessary methodological assistance to the educators in implementing the content line of the Basic Component of Preschool Education (the BCPE) “Child’s Speech”, in particular, in developing various types of children’s speech and communicative competencies.The methodology as an independent science is considered in the aggregate of interconnected means, forms, methods and techniques for achieving the set educational goal. At the same time, the notion “methodology” is ambiguous; in the pedagogical science, there is a variety of phenomena: “teaching techniques”, “education methods”, “teaching methods”. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6055 |
Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bohush Alla Mykhailivna.pdf | 261.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.