Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/5932
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБєляк, Ольга Миколаївна-
dc.contributor.authorBieliak, Olha Mykolaivna-
dc.date.accessioned2020-01-16T12:27:35Z-
dc.date.available2020-01-16T12:27:35Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБєляк О. М. Структурування навчальної інформації як складова підготовки студентів немовних спеціальностей / О. М. Бєляк // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 3. – С. 12-15.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/5932-
dc.description.abstractThe article analyzes the process of structuring educational information as a part of training students of non-linguistic disciplines. In addition, the essence of “educational information”, its types, didactic principles, techniques, ways of structuring, approaches, func- tions, phases of work and sources are represented. The structure and structural elements of educational information are identified as well as the pedagogical conditions of structuring educational information provided as part of training students of non-linguistic dis- ciplines. Today the informatization of society is extremely developing, the amount of information, including training, is increasing. A student has to learn a lot of information, in addition, he has to understand it and reproduce the necessary one. Particularly relevant issues regarding the information include structuring faced with the introduction of credit-modular system, when a large amount of hours is given to topics and modules via self-study. To this end, universities should teach each student to choose properly structured training information. Analysis of ways of structuring and selection of educational material content allowed to identify the main components of the selection process and logical structuring of professional information: content-based, logic-didactic processing and organization of dedicated knowledge, modeling learning activities of students, checking out the formation of professional skills and logical structuring of the content of professional information. So from the above we can draw the following conclusions that students with non-language majors in learning should master the features of the university educational information structuring. To do this they need to know the essence of the concept "educational information", its types, didactic principles, techniques, ways of structuring approaches, functions, phases of work, sources, etc. In addition, they must be aware of the structure and the structural elements of educational information. У статті подано аналіз процесу структурування навчальної інформації як складової підготовки студентів немовних спеціальностей. Крім того, визначено сутність поняття «навчальна інформація», її види, дидактичні принципи, прийоми, способи структурування, підходи, функції, етапи роботи, джерела. Розглянуто структуру та структурні елементи навчальної інформації, а також визначено педагогічні умови структурування навчальної інформації як складової підготовки студентів немовних спеціальностей.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectстуденти немовних спеціальностейuk
dc.subjectвикладачuk
dc.subjectнавчальна інформаціяuk
dc.subjectструктурування навчальної інформаціїuk
dc.titleСтруктурування навчальної інформації як складова підготовки студентів немовних спеціальностейuk
dc.title.alternativeTeaching information structuring as a component of training students of non-linguistic specialtiesuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Belak.pdf538.08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.