Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/5325
Title: | Феномен емоційності у музично-виконавському процесі майбутнього вчителя музики |
Other Titles: | Phenomenon of emotionality in music and performing process of future music teacher |
Authors: | Чень, Чень Cheng, Cheng |
Keywords: | емоції типи емоцій емоційність художній темперамент мотивація ціннісне ставлення emotions types of emotions emotionality artistic temperament motivation value attitude |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Чень Чень. Феномен емоційності у музично-виконавському процесі майбутнього вчителя музики / Чень Чень // Наука і освіта. - №2. - 2015. - С.119-123 |
Abstract: | У статті уточнюється поняття емоційності в контексті музично-виконавської діяльності майбутнього вчителя музики. Емоційність представлена як багатоаспектний феномен, що виконує декілька функцій у виконавській діяльності вчителя. Вона має певну залежність від психологічного типу людини, проте на емоційність музично-виконавського процесу впливають фактори об`єктивного характеру: професійний рівень осягнення емоційно-смислового навантаження музичної інтонації, адекватність відчуття та переживання домінуючої емоції, яка покладена в основу образу твору. Подаються функції, які виконує емоційність в діяльності вчителя музики-виконавця.The article clarifies the notion of emotionality in the context of music-performing activity of a future music teacher. Emotionality is presented as a multidimensional phenomenon that performs several functions in the teacher's performance. It has a certain dependence on the psychological type of person, but the emotionality of the music-performance process is influenced by factors of objective nature: professional level of comprehension of emotional-semantic load of musical intonation, adequacy of feeling and experience of the dominant emotion, which is the basis of the image of the work. Features that exert emotionality in the activities of a music teacher are presented. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/5325 |
Appears in Collections: | 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cheng .pdf | 224.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.