Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/5293
Title: | Формування художньо-образного мислення учнів у процесі вокально-хорової роботи |
Other Titles: | Formation of pupils’ artistic and image thinking in process of vocal and choral work |
Authors: | Печерська, Елла Пилипівна Pecherskaya, Ella Pylypivna Шепельська, Марія Олегівна Shepelska, Mariia |
Keywords: | художній образ художньо-образне мислення вокально-хорові твори засоби співацької виразності вокально-хоровая работа artistic image artistic and image thinking vocal and choral work vocal and choral works means of singing expressiveness |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Печерська Е. П. Формування художньо-образного мислення учнів у процесі вокально-хорової роботи / Е. П. Печерська, М. О. Шепельська // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2015. – №2. – С.84-91. |
Abstract: | . У статті уточнено сутність понять «художній образ», «художньо-образне мислення», визначено компо-нентну структуру художньо-образного мислення. Висвітлено зміст і результати експериментальної роботи щодо діагностики й формування художньо-образного мислення учнів молодшого шкільного та підліткового віку у процесі вокально-хорової роботи. Розроблено відповідну методику, засновану на певних принципах і педагогічних умовах. The aim of the article is to specify the essence of the concept of the artistic and image thinking and to develop the methods of forming artistic and image thinking of pupils of different age in the process of vocal and choral work. Gene-ralizing scientific researches about the essence of the key concepts, the authors offer the following definition: artistic and image thinking is a complex emotional and intellectual process of cognition and assessment of artworks, which has the synthetical character and includes both analytical and emotionally-expressive elements. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/5293 |
Appears in Collections: | 2015 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.