Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5186
Title: Academe and the field: a twoedged sword
Other Titles: Академічна і громадська діяльність в рамках вищої школи
Authors: Davidovitch, Nitza
Давидович, Ніцца
Keywords: academe
academic world
community service
higher education
Israeli academic world
академічна діяльність
світ науки
громадська діяльність
вища освіта
наукове життя Ізраїлю
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Davidovitch N. Academe and the field: a twoedged sword / N. Davidovitch // Наука і освіта. - №1. - 2015. С. 36-42.
Abstract: The academic world and its missions have undergone a series of revolutionary changes over the centuries. Despite these changes, community service is one mission that has remained an integral part of the landscape of higher education. Although sometimes marginalized, the mission of community service remains at the heart of higher education today, and exists not as an independent element but as an integral part of academic activities. The present study discusses the relationship between academe and the field in today’s postmodern world, in the context of the Israeli academic world.. У статті розглядається проблема взаємозв'язку між академічною і громадською діяльністю людини в су-часному світі в контексті вищої освіти Ізраїлю. Вища школа та її місія із століття в століття піддавалися безлічі революційних змін. Незважаючи на всі ці зміни, громадська діяльність – це єдиний феномен, який залишився невід'ємною частиною вищої освіти. Незважаючи на те, що громадській діяльності досить часто не приділялося належної уваги, на сьогоднішній день вона все ж залишається однією з центральних проблем вищої освіти.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5186
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Davidovitch.pdf244.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.