Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4929
Title: | "Образ світу" та "картина світу" як детермінанти індивідуальних стратегій візуально-мисленнєвої діяльності суб`єкта |
Other Titles: | "Image of the world" and "picture of the world" as determinants of individual strategies of visual-thinking activity of the subject |
Authors: | Симоненко, Світлана Миколаївна Symonenko, Svitlana Mykolaivna |
Keywords: | візуальне мислення візуально-мисленнєві стратегії образ світу картина світу стратегіально-семантичний підхід визуальное мышление визуально-мыслительные стратегии стратегиально-семантический подход visual thinking image-concept visual-thinking strategies the image of the world picture of the world strategic-semantic approach |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Астропринт |
Citation: | Симоненко, С. В."Образ світу" та "Картина світу" як детермінанти індивідуальних стратегій візуально-мисленнєвої діяльності суб'єкта / С. В. Симоненко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – Одеса : Астропринт. – 2011. – № 9. – Спецвип. : Проект "Когнітивні процеси та творчість". – С. 234-243. |
Abstract: | В статті подано порівняльний аналіз понять, "образ світу" та "картина світу". Розкривається їх роль у розвитку індивідуальних стратегій візуально-мисленнєвої діяльності суб`єкта. The article presents a comparative analysis of concepts, "image of the world" and "picture of the world". Their role in the development of individual strategies of visual-thinking activity of the subject is revealed. В статье представлен сравнительный анализ понятий, "образ мира" и "картина мира". Раскрывается их роль в развитии индивидуальных стратегий визуально-мыслительной деятельности субъекта. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4929 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Image of the world.pdf | 183.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.