Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4773
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ткаченко, Марина Юріївна | - |
dc.contributor.author | Tkachenko, Maryna Yuriivna | - |
dc.contributor.author | Радюшина, Світлана Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Radiushyna, Svitlana Oleksandrivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-18T07:17:43Z | - |
dc.date.available | 2019-11-18T07:17:43Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Ткаченко М. Ю. Методологічні підходи до формування співацької грамотності майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі хормейстерської підготовки / М. Ю. Ткаченко, С. О. Радюшина // Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. – Кропивницький : Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2019. – Вип. 176. - С. 223–228. - (Серія : Педагогічні науки) | uk |
dc.identifier.issn | 2521-1919 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4773 | - |
dc.description.abstract | В статті розглядається категорія «співацька грамотність» як одна з професійних компетенцій майбутніх учителів музичного мистецтва, розкрито взаємозв’язок понять «грамотність» і «компетентність», висвітлено зміст ефективних методологічних підходів формування співацької грамотності, позначена їх пріоритетність у впровадженні в освітній процес хормейстерської підготовки. On the basis of the analysis of scientific literature, the essence of the concepts of «expertise», «competence», «musical notation», «musical literacy», «singing literacy» is highlighted. It is determined that the concept of «literacy» and «competence» are not only interdependent, but also their interpenetration is observed. Graduation of the evolutionary development of the concept of «literacy» as an educational category is presented. In the course of the research, the concept of formation of singing literacy is determined, which consists of the following methodological approaches: personal, active, systemic, competent. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка | uk |
dc.subject | компетентність | uk |
dc.subject | компетенція | uk |
dc.subject | професійна компетентність | uk |
dc.subject | грамотність | uk |
dc.subject | музична грамотність | uk |
dc.subject | співоча грамотність | uk |
dc.subject | хорове мистецтво | uk |
dc.subject | методологічні підходи | uk |
dc.subject | expertise | uk |
dc.subject | competence | uk |
dc.subject | professional competence | uk |
dc.subject | literacy | uk |
dc.subject | musical notation | uk |
dc.subject | singing literacy | uk |
dc.subject | choral art | uk |
dc.subject | methodological approaches | uk |
dc.subject | компетентность | uk |
dc.title | Методологічні підходи до формування співацької грамотності майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі хормейстерської підготовки | uk |
dc.title.alternative | Methodological approaches to the formation of the single gravitability of future teachers of music art in the process of hormetistry preparation | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра вокально-хорової підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tkachenko, Radiushina.pdf | 688.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.