Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4296
Title: | Development of the future translators’ professional competency in bilateral interpreting: modern methods |
Other Titles: | Розвиток професійної компетентності майбутніх перекладачів у двосторонньому перекладі: сучасні методи |
Authors: | Богуш, Алла Михайлівна Bohush, Alla Mykhailivna Корольова, Тетяна Михайлівна Korolova, Tetiana Mykhailivna Попова, Олександра Володимирівна Popova, Oleksandra Volodymyrivna |
Keywords: | innovative professional training professional competence translators of English interpretation methodological support indicators semantics of prosodic means prosody functions interaction інноваційна професійна підготовка професійна компетентність перекладачі англійської мови інтерпретація методичне забезпечення показники семантика просодичних засобів просодія функцій взаємодії |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" |
Citation: | Bohush A. M. Development of the future translators’ professional competency in bilateral interpreting: modern methods / A. M. Bohush, T. M. Korolova, O. V. Popovа // Advanced Education, Special Issue. – Kyiv : National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute". – 2019. - № 11. – С. 10-21. |
Abstract: | The paper presents the research on the effectiveness of the future translator and / or interpreter training using modern methods which facilitate the development of their professional competency in bilateral interpreting. The authors analyse psychological and pedagogical experience, modern educational technologies and prospects for future professionals in the context of bilateral interpreting. The scholars substantiate the results of the initiated phonetic research (including linguistic and translation analysis of audio texts) related to the semantics of prosodic means, which constituted the basis for the experimental study. The research reveals the outcomes of the experimental study conducted at Ushynsky University involving the third-year students who major in the English↔Ukrainian translation. У статті представлено дослідження ефективності майбутнього навчання перекладачів та / або перекладачів з використанням сучасних методів, що сприяють розвитку їх професійної компетентності у двосторонньому перекладі. Автори аналізують психолого-педагогічний досвід, сучасні освітні технології та перспективи для майбутніх фахівців у контексті двостороннього перекладу. Вчені обґрунтовують результати ініційованого фонетичного дослідження (включаючи лінгвістичний та перекладацький аналіз аудіотекстів), пов’язаного із семантикою просодичних засобів, що є в основі експериментального дослідження. Дослідження показує результати експериментального дослідження, проведеного в Ушинському університеті, за участю студентів третього курсу, які вивчають англійську мову за спеціальністю «Український переклад». |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4296 |
Appears in Collections: | Кафедра перекладу і теоретичної та прикладної лінгвістики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Development of the future.pdf | 649.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.