Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3967
Title: | Методика підготовки майбутніх бакалаврів музичного мистецтва до формування аудіальної культури школярів |
Other Titles: | Experimental verification of the training methods aimed at bachelors of musical art in developing of pupils’ audial culture |
Authors: | Пань Сінюй Pan Xingyu |
Keywords: | підготовленість до формування аудіальної культури школярів константувальний та формувальний етапи експерименту майбутні бакалаври музичного мистецтва forming experiment ascertaining experiment musical art bachelors’ proficiency to form schoolchildren’s audial culture |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Пань Сінюй. Методика підготовки майбутніх бакалаврів музичного мистецтва до формування аудіальної культури школярів / Пань Сінюй // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2018. — № 5. — С. 45-51. |
Abstract: | У статті розкрито зміст та результати експериментальної перевірки ефективності методики підготовки бакалаврів музичного мистецтва до формування аудіальної культури школярів. Методика складалася з цільового, теоретико-методичного, музично-змістового та результативно-аналітичного блоків. Наведено основні складники цілісної методики, що ґрунтувалася на середовому, акмеологічному, аксеологічному та технологічному підходах, визначених до них педагогічних принципах, ґрунтовно розроблених педагогічних умовах та методах. The content of an experimental study devoted to testing the effectiveness of the methodology for training future Music teachers in the development of pupils’ audial culture is revealed in the article. The audial culture of schoolchildren in the study is presented as part of their musical culture, the entire methodological and pedagogical training of students being aimed at its formation. The methodology, consisting of target-oriented, theoretical, methodical, musical and informative as well as productive analytical units, is aimed at improving the proficiency quality of bachelors majoring in musical art to form the audial culture of schoolchildren. It is grounded that the students themselves should have this kind of musical culture in order their work with schoolchildren to be more effective. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3967 |
Appears in Collections: | 2018 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.