Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3888
Title: | Чинники створення мультиплікативного ефекту у професійному становленні майбутніх магістрів-філологів |
Other Titles: | Factors facilitating the creation of the multiplicative effect within professional development of the future masters-philologists |
Authors: | Яблонська, Тетяна Миколаївна Yablonska, Tetyana Mykolaivna |
Keywords: | мультиплікативний ефект рольова ситуація групова дискусія педагогічна підтримка співпраця співтворчість чинники multiplicative effect role situation group discussion pedagogical support collaboration co-creation factors |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2017. — № 4. — С. 105-108. |
Abstract: | У статті чинники, що створюють мультиплікативний ефект у професійному становленні майбутніх магістрів-філологів. Оволодіння іноземною мовою магістрами-філологами є нагальною проблемою й успіх її вирішення залежить від мотивації студентів до її вивчення, стимулювання до самостійної роботи, залучення до творчих занять та рольових ситуацій, які сприяють розвитку вмінь у студентів аналізувати педагогічні події, логічно мислити, відпрацьовувати педагогічні дїї, знаходити професійні рішення у різних ситуаціях та оцінювати власні досягнення. Pedagogical conditions and factors which facilitate the creation of multiplicative effect within professional development of the future masters-philologists are determined in the article. Masters-philologists’ mastery in a foreign language (English) is an acute issue nowadays; success of its solution depends more upon students’ motivation to its learning, incentive to independent work, engagement into creative activities and role-playing of situations which assist in developing students’ skills to analyze pedagogical activities, to think logically, to work out pedagogical actions, to find out professional solutions in different situations and to estimate their own achievements. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3888 |
Appears in Collections: | 2017 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.