Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3878
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Хуан Яцянь | - |
dc.contributor.author | Huan Yajian | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-13T13:28:56Z | - |
dc.date.available | 2019-09-13T13:28:56Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Хуан Яцянь. Художньо-педагогічні принципи творчого самовираження майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки / Хуан Яцянь // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2017. - №2. - С. 110-114 | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3878 | - |
dc.description.abstract | Автором статті зроблено припущення, що художньо-педагогічними принципами творчого самовираження майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки є такі: діалогічності виконавської творчості, художнього наративу, художньо-виконавської ампліфікації та розширення виконавсько-інструментального тезаурусу. Ці принципи зумовлюватимуть: залучення студентів до процесу художньої комунікації під час створення індивідуальних виконавсько-інструментальних концепцій; спонукання до експертного розуміння власної інтерпретаторської концепції інструментального твору під час творчого самовираження; сприяння створенню майбутніми фахівцями індивідуальної виконавсько-інструментальної концепції через творче переосмислення інтерпретаторських вимог; творче дешифрування знаків і символів музичного твору. Nowadays Ukraine is included into a unified European educational space. This process requires modernization of the system of higher education through actualization of cultural, spiritual and moral problems, which is connected with the solution of the tasks aimed at the formation of a creative personality, including the artistic and pedagogical sphere. Future creatively active teachers of music will be able to define and realize independently professional goals, which are beyond the proposed standards, to think in a non-standard way, to analyze and improve their professional activity. Besides, they will be ready to accept a great number of changes in professional field as an opportunity to meet the needs in solving creative tasks in the process of personal and professional self-realization, in particular. The depth and original nature of this distinctive personal and professional creative self-expression into which students get involved while being trained at a musical pedagogical institution of higher education, in the process of performance and instrumental training in particular, are significant for artistic education. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | творче самовираження майбутнього вчителя музики | uk |
dc.subject | виконавсько-інструментальна концепція | uk |
dc.subject | виконавська діалогічність | uk |
dc.subject | художній наратив | uk |
dc.subject | художньо-виконавська ампліфікація | uk |
dc.subject | виконавсько-інструментальний тезаурус | uk |
dc.subject | creative self-expression of the future music teachers | uk |
dc.subject | performance and instrumental conception | uk |
dc.subject | performing dialogicality | uk |
dc.subject | artistic narrative | uk |
dc.subject | artistic and performing amplification | uk |
dc.subject | performance-instrumental thesaurus | uk |
dc.title | Художньо-педагогічні принципи творчого самовираження майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки | uk |
dc.title.alternative | Artistic and pedagogical principles of creative self-expression of the future teachers of music in the process of perfomance-instrumental training | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2017 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Huan Yajian-2017-2.pdf | 259.62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.