Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3873
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сокаль, Марія Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Sokal, Mariia Anatoliivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-13T12:08:18Z | - |
dc.date.available | 2019-09-13T12:08:18Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2017. — № 5. — С. 112-116. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3873 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто питання лінгводидактичної підготовки вчителя до роботи з етнокультурною інформацією. Розкрито актуальність соціокультурної спрямованості сучасної мовної освіти, вивчення мови у нерозривному зв’язку з культурою українського народу. Визначено принципи відбору дидактичного матеріалу для навчання мови в лінгвокраїнознавчому аспекті. Продемонстровано етнокультурну орієнтацію мовних одиниць різних рівнів. Запропоновано особливі методичні прийоми презентації народознавчої інформації. The formation of the students’ sociocultural competence is one of the basic requirements for the process of studying the Ukrainian language at school. The socio-cultural content line of linguistic education concerns the sphere of development of the individual’s culture in all its aspects. As a reflection of the national culture, the language should be studied in indissoluble connection with the assimilation of the ethnos culture, therefore one of the urgent tasks of modern linguodidactics is to find ways to introduce linguocultural information into the educational process and to use the results of scientific research in the methodical training targeted to the future teachers. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | соціокультурна компетентність учнів | uk |
dc.subject | майбутній вчитель української мови | uk |
dc.subject | лінгвокраїнознавча підготовка | uk |
dc.subject | лінгвокультурний підхід | uk |
dc.subject | етнокультурний зміст мовних одиниць | uk |
dc.subject | pupils’ socio-cultural competence | uk |
dc.subject | future teacher of the Ukrainian language | uk |
dc.subject | linguistic-cultural studies | uk |
dc.subject | linguocultural approach | uk |
dc.subject | ethno-cultural content of linguistic units | uk |
dc.title | Підготовка вчителя до реалізації лінгвокультурного підходу в курсі української мови | uk |
dc.title.alternative | Teacher training for implementing the lingvocultural approach in the course of the ukrainian language | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2017 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.