Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3796
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Руденко, Юлія Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Rudenko, Yuliia Anatoliivna | - |
dc.contributor.author | Попова, Олександра Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Popova, Oleksandra Volodymyrivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-11T12:37:27Z | - |
dc.date.available | 2019-09-11T12:37:27Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Руденко Ю. А., Попова О. В. Лінгвокультурологічний підхід до увиразнення мовлення майбутніх учителів-сходознавців / О. В. Попова, // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. - 2017. - № 2. - С. 85-89. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3796 | - |
dc.description.abstract | В статті висвітлено проблему імплементації лінгвокультурологічного підходу до увиразнення мовлення майбутніх учителів-сходознавців. Проаналізовано взаємозв’язок мови й культури в сучасній освітній парадигмі; специфіковано сутність феноменів «культура мови», «культура мовлення» і «професійно- педагогічне мовлення педагога-сходознавця». The article highlights the problem of implementation of linguoculturological approach to the future teachersorientalists’speech expressiveness. It is stated that teaching both native and foreign languages at a preschool educational establishment is the basis, a starting point and the determinator for children’s further success / failures in the framework of motivation and it requires a lot of efforts from an educator as well as close attention to the contents of educational material and methodological tools. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | лінгвокультурологічний підхід | uk |
dc.subject | учитель-сходознавець | uk |
dc.subject | культура мови | uk |
dc.subject | культура мовлення | uk |
dc.subject | професійно-педагогічне мовлення | uk |
dc.subject | педагог-філолог | uk |
dc.subject | linguoculturological approach | uk |
dc.subject | teacher-orientalist | uk |
dc.subject | language culture | uk |
dc.subject | speech culture | uk |
dc.subject | professional pedagogical speech | uk |
dc.subject | pedagogue-philologist | uk |
dc.title | Лінгвокультурологічний підхід до увиразнення мовлення майбутніх учителів-сходознавців | uk |
dc.title.alternative | Linguoculturological approach to the future teachers-orientalists’ speech expressiveness | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2017 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rudenko-Popova-2017-2.pdf | 245.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.