Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3687
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кожухар, Жанна Вікторівна | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-05T13:35:11Z | - |
dc.date.available | 2019-09-05T13:35:11Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2012. — № 11-12. — С. 252-259. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3687 | - |
dc.description.abstract | статті розглянуто проблему формування науково-пізнавальної компетентності майбутніх учителів. Розкрито сутність і структуру цієї компетентності (мотиваційно-аксіологічний, когнітивно-теоретичний, експериментально-операційний компоненти). Представлено методику формування науково-пізнавальної компетентності студентів. The problem of forming of scientific and cognitive competence of future teachers is considered in the article. The essence and structure of this competence is exposed (motivational and axiological, cognitive and theoretical, experimental and operational components). The methods of forming of scientific and cognitive competence at students are represented. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | компетентність | uk |
dc.subject | науково-пізнавальна компетентність | uk |
dc.subject | competence | uk |
dc.subject | scientific and cognitive competence | uk |
dc.title | Формування науково-пізнавальної компетентності майбутніх учителів інформатики: теоретичні та технологічні засади | uk |
dc.title.alternative | Formation of scientific and cognitive competence of future computer science teachers: theoretical and technological principles | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2012 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.