Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/339
Title: | Підготовка майбутніх вихователів до формування ціннісних орієнтацій у старших дошкільників |
Other Titles: | Training future educators for the formation value orientations in senior preschool children |
Authors: | Величко, Тетяна Дмитрівна Velychko, Tetyana Dmytrivna |
Keywords: | ціннісні орієнтації готовність майбутніх вихователів до формування ціннісних орієнтацій у старших дошкільників діти старшого дошкільного віку педагогічні умови методика підготовки майбутніх вихователів до формування ціннісних орієнтацій у старших дошкільників value orientations preschool educators’ readiness for developing value orientations of senior preschool-age children preschool-age children pedagogical factors methodology of future preschool educators’ training for developing value orientations of senior preschool-age children |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського |
Citation: | Величко Т. Д. Підготовка майбутніх вихователів до формування ціннісних орієнтацій у старших дошкільників : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Тетяна Дмитрівна Величко; наук. кер. Т. Г. Жаровцева; МОН України, ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2014. – 273 с |
Abstract: | У дисертації визначено сутність та структуру поняття «готовність майбутніх вихователів до формування ціннісних орієнтацій у старших дошкільників»; схарактеризовано критерії, показники та рівні готовності майбутніх вихователів до формування ціннісних орієнтацій у старших дошкільників (достатній, середній, низький); теоретично обґрунтовано й апробовано методику реалізації педагогічних умов підготовки майбутніх вихователів до формування ціннісних орієнтацій у старших дошкільників; форми, методи й прийоми підготовки майбутніх вихователів до формування ціннісних орієнтацій у старших дошкільників. In the thesis the concept “future preschool educators’ readiness for developing value orientations of senior preschool-age children” has been defined as well as its main structural components; the criteria, evaluative indicators and levels of future preschool educators’ readiness for developing value orientations of senior preschool-age children (sufficient, average, low) have been determined. Тhe methodology of implementation of pedagogical factors of future preschool educators’ training for developing value orientations of senior preschool-age children; the forms, methods and techniques of preschool educators’ training for developing value orientations of senior preschool-age children have been theoretically substantiated and experimentally verified. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/339 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ВЕЛИЧКО ТЕТЯНА ДМИТРІВНА (1).pdf | 5.68 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.