Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3369
Title: | Теоретичні засади дослідження проблеми педагогічної занедбаності школярів |
Other Titles: | Theoretical foundations of study of students’ pedagogical neglection problem |
Authors: | Пилипюк, К.М. Pylypyuk, K. M. |
Keywords: | педагогічна занедбаність корекційний підхід непропорційна ідентифікація гуманістична парадигма educational neglection correctional approach disproportionate identification humanistic paradigm |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Пилипюк К. М. Теоретичні засади дослідження проблеми педагогічної занедбаності школярів / К. М. Пилипюк // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2013. – №7-8. – С. 158-167. |
Abstract: | Стаття присвячена розгляду феномену: „педагогічна занедбаність“ і дослідженню деяких особливостей поведінки педагогічно занедбаних дітей. Розглянуто рекомендації та методи (наприклад, педагогічний підхід М. Монтесорі), що направлені на корекційну роботу з педагогічно занедбаними підлітками. The article is devoted to the examination of the “educational neglection” phenomenon and to the research of some behavior features by pedagogically neglected children. Some recommendations and methods (such as pedagogical approach of M. Montessori) concerning the correction work with pedagogically neglected children are considered. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3369 |
Appears in Collections: | 2013 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pylypyk.pdf | 536.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.