Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23910Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Люй Цзямін | - |
| dc.contributor.author | Вороновська, Ольга Володимирівна | - |
| dc.contributor.author | Voronovskaya, Olga Volodymyrivna | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-27T09:32:27Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-27T09:32:27Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Люй Цзямін. Typology of the image of Carmen from G. Bizet’s opera / Люй Цзямін, О. Вороновська // Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства. Матеріали і тези ХІ Міжнародної конференції молодих учених та студентів (Одеса 24-25 жовтня 2025 р.). – Т.1. – Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 81-82. | uk |
| dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23910 | - |
| dc.description.abstract | The Image of Carmen is one of the most vivid and controversial female types in nineteenth-century European art. Contemporary scholarly interpretations of Carmen reveal the interdisciplinary nature of research approaches — ranging from musicological to cultural, gender, and psychoanalytic perspectives. Researchers often view the heroine as an archetype of the femme fatale — the fatal woman. Other scholars interpret Carmen as a cultural symbol of freedom that unites Spanish national color, elements of exoticism, and universal features of the feminine essence. At the same time, the image of Carmen cannot be reduced to a mere embodiment of a specific social or psychological stereotype. It functions as a multi-dimensional phenomenon that integrates personal, archetypal, and national-exotic elements. This multi-layered structure determines its exceptional artistic vitality and inexhaustible interpretative potential in modern culture. | uk |
| dc.language.iso | en | uk |
| dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» | uk |
| dc.subject | G. Bizet’s | uk |
| dc.subject | opera | uk |
| dc.subject | Carmen | uk |
| dc.subject | typology of the image | uk |
| dc.title | Typology of the image of Carmen from G. Bizet’s opera | uk |
| dc.title.alternative | Типологія образу Кармен з однойменної опери Ж. Бізе | uk |
| dc.type | Article | uk |
| Appears in Collections: | Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства (2025) Т.1. | |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.