Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23729
Title: Тематичні пленери в освітньому процесі: їх значення у формуванні художньо-проєктної компетентності майбутніх магістрів образотворчого мистецтва
Other Titles: Thematic plein airs in the educational process: their importance in the formation of artistic and project competence of future masters of fine arts
Authors: Петровський, Олександр Михайлович
Petrovskyi, Oleksandr Mykhailovych
Keywords: thematic plein airs
masters of fine arts
artistic and project competence
art edu-cation
creative search
practical training
aesthetic thinking
professional development
edu-cational technologies
тематичні пленери
магістри образотворчого мистецтва
худож-ньо-проєктна компетентність
мистецька освіта
творчий пошук
практична підготовка
естетичне мислення
професійний розвиток
освітні технології
Issue Date: 2025
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Петровський О. М. Тематичні пленери в освітньому процесі: їх значення у формуванні художньо-проєктної компетентності майбутніх магістрів образотворчого мистецтва / О. М. Петровський // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №3. – С. 82-90.
Abstract: У статті розкрито унікальну роль тематичних пленерів у формуванні художньо-про-єктної компетентності майбутніх магістрів образотворчого мистецтва. Пленерна діяльність постає як невід’ємний елемент професійної підготовки художників, адже саме в умовах безпосереднього контакту із природою, архітектурними пам’ятками та культурним середовищем у студентів формуються уявлення про гармонію, про-стір і колір. Дослідження тематичних пленерів на художньо-графічному факультеті Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» виявило їхню важливу роль у формуванні художньо-проєктної компетентності здобувачів магістерського рівня. Увагу закцентовано на значенні тематичної спрямованості творчого заходу та її поєднанні з формою роботи про-сто неба – пленером. Показано особливості проведення на конкретних прикладах тематичних пленерів із 2021 по 2025 роки. Значну увагу приділено методичним під-ходам до організації тематичних пленерів, які стимулюють розвиток естетичного мислення, креативності та здатності адаптувати мистецькі знання до різних про-єктних завдань. Тhe article reveals the unique role of thematic plein airs in the formation of artistic and project competence of future masters of fine arts. Plein air activity appears as an integral element of the professional training of artists, because it is in direct contact with nature, architectural monuments and cultural environment that students develop their ideas about harmony, space and color. The study of thematic plein airs at the Faculty of Art and Graphic Arts of the State Institution “South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky” revealed their important role in the formation of artistic and project competence of master’s degree students. Attention is focused on the importance of the thematic orientation of the creative event and its combination with the form of outdoor work – plein air. The peculiarities of holding thematic plein airs from 2021 to 2025 are shown on specific examples. Consider-able attention is paid to methodological approaches to the organization of thematic plein airs that stimulate the development of aesthetic thinking, creativity, and the ability to adapt artistic knowledge to various project tasks.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23729
Appears in Collections:№3 (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thematic plein.pdf404.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.