Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/236
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бачинська, Наталія Ярославівна | - |
dc.contributor.author | Bachynska, Natalya Yaroslavivna | - |
dc.date.accessioned | 2018-09-04T13:36:30Z | - |
dc.date.available | 2018-09-04T13:36:30Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Формування соціокультурної компетенції студентів мовних спеціальностей засобами англійського фольклору [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Наталія Ярославівна Бачинська; наук. кер. С. В. Боднар; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2014. – 226 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/236 | - |
dc.description.abstract | Дисертацію присвячено дослідженню проблеми формування соціокультурної компетенції студентів мовних спеціальностей засобами англійського фольклору. У дослідженні визначено сутність феномена «соціокультурна компетенція студентів мовних спеціальностей засобами англійського фольклору», виявлено психологічні механізми формування іншомовної соціокультурної компетенції студентів мовних спеціальностей, представлено жанрову і лінгвістичну характеристику англійських фольклорних текстів, спроектовано лінгводидактичну модель формування соціокультурної компетенції студентів мовних спеціальностей засобами англійського фольклору, розроблено відповідну систему вправ. Визначено критерії та показники оцінювання рівнів сформованості соціокультурної компетенції студентів мовних спеціальностей засобами англійського фольклору й експериментально апробовано ефективність запропонованої методики. The thesis deals with the issue of developing sociocultural competence of students majoring in languages by means of English folklore. The concept ‘sociocultural competence of students majoring in languages by means of English folklore’ has been defined; the psychological mechanisms of developing foreign language sociocultural competence of students majoring in languages have been determined; the genres and linguistic characteristics of English folklore texts have been specified; the methods of developing sociocultural competence of students majoring in languages in Ukrainian and foreign pedagogy studies have been analyzed; the linguo-didactic model of developing sociocultural competence of students majoring in languages by means of English folklore has been elaborated; the corresponding system of exercises has been modelled and the guidelines as for its realization have been developed. The criteria, evaluative indicators and levels of developing sociocultural competence of students majoring in languages have been defined. The effectiveness of the suggested methodology has been verified and confirmed in the course of experimental teaching. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського | uk |
dc.subject | соціокультурна компетенція | uk |
dc.subject | фольклор | uk |
dc.subject | експериментальна модель | uk |
dc.subject | система вправ | uk |
dc.subject | методика формування соціокультурної компетенції студентів мовних спеціальностей засобами англійського фольклору | uk |
dc.subject | sociocultural competence | uk |
dc.subject | folklore | uk |
dc.subject | experimental model | uk |
dc.subject | system of exercises | uk |
dc.subject | methodology of developing sociocultural competence of students majoring in languages | uk |
dc.title | Формування соціокультурної компетенції студентів мовних спеціальностей засобами англійського фольклору | uk |
dc.title.alternative | Formation of socio-cultural competence of students linguistic specialties by means of English folklore | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
БАЧИНСЬКА НАТАЛІЯ ЯРОСЛАВІВНА (1).pdf | 2.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.