Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23484
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКубриш, Наталія Романівна-
dc.contributor.authorKubrysh, Nataliia Romanivna-
dc.date.accessioned2025-10-30T11:10:55Z-
dc.date.available2025-10-30T11:10:55Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationKubrysh N. R. The impact of career orientation on the professional adaptation of students in the specialty "Аrchitecture and urban planning" / N. R. Kubrysh // Адаптивні технології управління навчанням: збірник матеріалів одинадцятої міжнародної конференції (Одеса-Київ, 22–24 жовтня 2025 р.). - Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. - С. 5-7.-
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23484-
dc.description.abstractThe primary objective of higher architectural and artistic professional education is to train highly qualified specialists capable of effectively performing professional activities amid the challenges of contemporary society. The training of architects is conducted with consideration of interdisciplinary integration requirements, technological advancements, and the socio-cultural context. Students acquire knowledge and practical skills in working with modern digital technologies, specialized software, and instrumental tools actively utilized in design practice. The educational process simulates conditions closely aligned with real professional activities, encompassing the design of architectural objects, the formation of human living environments, and the preservation of historical and architectural heritage. This approach ensures the preparation of specialists capable of creative thinking, critical analysis, and effective decision-making. However, during their studies, future architects do not always demonstrate an adequate level of readiness for professional practice. There are a number of challenges that complicate their adaptation to the production environment. Основною метою вищої архітектурної та художньої професійної освіти є підготовка висококваліфікованих спеціалістів, здатних ефективно виконувати професійну діяльність в умовах викликів сучасного суспільства. Підготовка архітекторів здійснюється з урахуванням вимог міждисциплінарної інтеграції, технологічного прогресу та соціально-культурного контексту. Студенти отримують знання та практичні навички роботи з сучасними цифровими технологіями, спеціалізованим програмним забезпеченням та інструментальними засобами, що активно використовуються в проектній практиці. Навчальний процес моделює умови, тісно пов'язані з реальною професійною діяльністю, охоплюючи проектування архітектурних об'єктів, формування середовища проживання людини та збереження історико-архітектурної спадщини. Такий підхід забезпечує підготовку фахівців, здатних до творчого мислення, критичного аналізу та ефективного прийняття рішень. Однак, під час навчання майбутні архітектори не завжди демонструють достатній рівень готовності до професійної практики. Існує низка труднощів, які ускладнюють їхню адаптацію до виробничого середовища.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherБукаєв Вадим Вікторовичuk
dc.subjectпрофесійна адаптація студентівuk
dc.subjectвиробниче середовищеuk
dc.subjectархітектура та містобудуванняuk
dc.subjectпідготовка архітекторівuk
dc.subjectprofessional adaptation of studentsuk
dc.subjectarchitecture and urban planninguk
dc.subjecttraining of architectsuk
dc.subjectproduction environmentuk
dc.titleThe impact of career orientation on the professional adaptation of students in the specialty "Аrchitecture and urban planning"uk
dc.title.alternativeВплив профорієнтації на професійну адаптацію студентів спеціальності «Архітектура та містобудування»uk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Адаптивні технології управління навчанням ATL (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kubrysh N. R..pdf656.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.