Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23419
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Русін, Юрій | - |
dc.date.accessioned | 2025-10-14T08:03:34Z | - |
dc.date.available | 2025-10-14T08:03:34Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Русін Ю. Синергетична модель гейміфікованого соціально-емоційного навчання як засіб урегулювання конфліктів молодших школярів / Ю. Русин // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2025. – № 2. – С. 99-103. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23419 | - |
dc.description.abstract | Актуальність дослідження зумовлена необхідністю формувати в молодших школярів уміння мирно врегульовувати конфлікти в умовах підвищеного соціально-емоційного напруження, спричиненого воєнними подіями в Україні. Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні та апробації синергетичної моделі гейміфікованого соціально-емоційного навчання, що поєднує ігрові цифрові технології, емоційно-рефлексивні практики та педагогічну медіацію. Методологія дослідження ґрунтувалася на системному, порівняльно-історичному та моделювальному підходах; емпіричний компонент реалізовано як формувальний експеримент у трьох школах м. Києва за участю 96 учнів 2–3-х класів. Застосовано авторську шкалу для вимірювання конфліктної компетентності й опитувальник для оцінювання компетентностей; статистичний аналіз здійснено за допомогою t-тесту, критерію Манна – Уїтні та коефіцієнта d-Коена. Результати показали достовірне зниження частоти конфліктних інцидентів на 33 % (χ² = 6,12; p < 0,05), приріст емоційної регуляції – на 14 % (U = 402,5; p < 0,05) та збільшення середнього балу когнітивного розуміння конфлікту з 2,8 до 3,7 (d = 0,54). Інтегральний ефект програми становив d = 0,69, що відповідає середній величині. Отримані дані підтверджують ефективність запропонованої моделі та її потенціал для масштабування у змішаному форматі навчання за умови підготовки вчителів і стабільної ІКТ-інфраструктури. The relevance of the study is due to the need to form in younger schoolchildren the ability to peacefully resolve conflicts in conditions of increased socio-emotional tension caused by military events in Ukraine. The purpose of the article is to theoretically substantiate and test the synergistic model of gamified social-emotional learning (SEL), which combines gaming digital technologies, emotional-reflexive practices and pedagogical mediation. The research methodology was based on systemic, comparative-historical and modeling approaches; the empirical component was implemented as a formative experiment in three schools in the city of Kyiv with the participation of 96 students of grades 2–3. The author’s scale “KIDS-Conflict 7+” was used to measure conflict competence and the CASEL-CIS questionnaire to assess SEL-competences; statistical analysis was carried out using the t-test, Mann – Whitney test and Cohen’s d coefficient. The results showed a significant decrease in the frequency of conflict incidents by 33 % (χ² = 6.12; p < 0.05), an increase in emotional regulation by 14 % (U = 402.5; p < 0.05) and an increase in the average score of cognitive understanding of conflict from 2.8 to 3.7 (d = 0.54). The integral effect of the program was d = 0.69, which corresponds to the average value. The obtained data confirm the effectiveness of the proposed model and its potential for scaling in a blended learning format, provided that teachers are trained and a stable ICT infrastructure is in place. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | гейміфіковане соціально-емоційне навчання | uk |
dc.subject | інтерактивні технології | uk |
dc.subject | конфліктна компетентність | uk |
dc.subject | початкова школа | uk |
dc.subject | педагогічна медіація | uk |
dc.subject | QR-квест | uk |
dc.subject | емоційна регуляція | uk |
dc.subject | gamified social-emotional learning | uk |
dc.subject | interactive technologies | uk |
dc.subject | conflict competence | uk |
dc.subject | primary school | uk |
dc.subject | pedagogical mediation | uk |
dc.subject | QR-quest | uk |
dc.subject | emotional regulation | uk |
dc.title | Синергетична модель гейміфікованого соціально-емоційного навчання як засіб урегулювання конфліктів молодших школярів | uk |
dc.title.alternative | Synergic model of gamified social-emotional learning as a means of conflict regulation of younger schoolchildren | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yurii Rusyn.pdf | 315.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.