Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23348
Title: | The Influence of an Individual Teaching Method on the Development of Performing Skills of Musicians-Instrumentalists |
Other Titles: | Вплив індивідуального методу навчання на розвиток виконавських навичок музикантів-інструменталістів |
Authors: | Gorozhankina, Oksana Yuriivna Горожанкіна, Оксана Юріївна Semko, Liudmyla Provorova, Yevhenia Malakhova, Marharita Stanko, Oksana |
Keywords: | students’ capabilities interpretive and technical skills musicians’ skills piano improvisation artistic expression musical form можливості студентів інтерпретаційні та технічні навички навички музикантів імпровізація на фортепіано художнє самовираження музична форма |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Published by Babeş-Bolyai |
Citation: | Semko Liudmyla The Influence of an Individual Teaching Method on the Development of Performing Skills of Musicians-Instrumentalists / Semko Liudmyla, Provorova Yevhenia, Gorozhankina Oksana, Malakhova Marharita, Stanko Oksana // Studia UBB Musica. 2024. – LXVIII, Special Issue 1. – Р. 27–48. |
Abstract: | The originality of instrumental musical interpretation is a distinctive feature of each musician, influencing and reflecting their artistic style and worldview ideas. The study aims to determine the peculiarities of the influence of an individual teaching method on the development of instrumental musicians’ performance skills. General theoretical analysis, comparison and observation techniques were used to achieve this goal. The final results were also based on the skill level coefficient, quality coefficient, and Mann- Whitney test calculations. The research process provided for developing individualized training for future instrumental musicians, focusing on developing interpretive and technical skills, artistic interpretation and improvisation. The practical significance of the work lies in the possibility of using the developed individual approaches to teaching musicians-instrumentalists, taking into account their capabilities. Prospects for further research can be to compare the effectiveness of an individual approach to teaching musicians-instrumentalists of primary school age and students. Оригінальність інструментальної музичної інтерпретації є відмінною рисою кожного музиканта, що впливає та відображає його художній стиль та світоглядні ідеї. Метою дослідження є визначення особливостей впливу індивідуального методу навчання на розвиток виконавських навичок музикантів-інструменталістів. Для досягнення цієї мети використовувалися методи загальнотеоретичного аналізу, порівняння та спостереження. Кінцеві результати також базувалися на розрахунках коефіцієнта рівня майстерності, коефіцієнта якості та тесту Манна-Вітні. Процес дослідження передбачав розробку індивідуалізованого навчання майбутніх музикантів-інструменталістів, зосереджуючись на розвитку інтерпретаційних та технічних навичок, художньої інтерпретації та імпровізації. Практичне значення роботи полягає в можливості використання розроблених індивідуальних підходів до навчання музикантів-інструменталістів з урахуванням їхніх можливостей. Перспективами подальших досліджень можуть бути порівняння ефективності індивідуального підходу до навчання музикантів-інструменталістів молодшого шкільного віку та учнів. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23348 |
Appears in Collections: | Кафедра теоретичної, музично-інструментальної і вокальної підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
The Influence of an Individual Teaching.pdf | 1.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.