Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22962
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Тянь Лін | - |
dc.contributor.author | Спольська, О. В. | - |
dc.contributor.author | Костенко, Л. В. | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-17T11:25:18Z | - |
dc.date.available | 2025-07-17T11:25:18Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Тянь Лін. Використання віртуальної реальності у створенні інтерактивних музичних перформансів / Тянь Лін, О. В. Спольська, Л. В. Костенко // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №2. – С. 147-154. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22962 | - |
dc.description.abstract | У статті досліджено технологічні підходи до використання віртуальної реальності (далі – VR) в музичних перформансах та їхній вплив на аудіовізуальне мистецтво. Установлено, що VR змінює взаємодію виконавців і аудиторії, забезпечуючи ефект присутності, персоналізацію та інтерактивний контроль музичних параметрів. Виявлено основні методи взаємодії слухачів із VR-контентом, зокрема, викорис- тання жестових контролерів, біометричних сенсорів та алгоритмів штучного інтелекту. Оцінено вплив VR-просторів на емоційне сприйняття аудиторії, зокрема, роль просторового аудіо, візуально-музичної синхронізації та біометричної адапта- ції в підвищенні залученості слухачів. Метою дослідження є аналіз VR-рішень для інтерактивних музичних перформансів, виявлення проблем їхньої інтеграції в кон- цертну та студійну практику, а також розробка рекомендацій щодо вдосконалення VR-технологій у музичній сфері. Методологія ґрунтується на аналізі наукових дже- рел і практичних VR-кейсів, порівняльному аналізі технологічних рішень для інтер- активних перформансів, а також вивченні технічних обмежень VR-інструментів у концертній та студійній діяльності. Визначено основні проблеми та виклики впро- вадження VR у музичну сферу. Виявлено, що основними бар’єрами є затримка звуку, обмежена сумісність VR-інструментів із традиційними музичними системами, від- сутність загальноприйнятих стандартів для мікшування та запису VR-композицій, а також високі вимоги до обчислювальних ресурсів. Запропоновано рекомендації щодо вдосконалення VR-рішень для інтерактивних музичних перформансів. Розроблено підходи до зменшення затримки звуку за допомогою оптимізованих алгоритмів про- сторового аудіо та штучного інтелекту. Обґрунтовано необхідність створення стандартизованих протоколів передачі аудіосигналів для забезпечення сумісності VR-інструментів із традиційними студійними комплексами. Перспективи подаль- ших досліджень полягають у розробці нових моделей персоналізації VR-концертів на основі біометричних сенсорів та нейроінтерфейсів, удосконаленні методів автома- тизованого створення музики, а також зниженні вартості VR-технологій для їхнього ширшого застосування в музичній індустрії. The study examines technological approaches to the use of virtual reality in musical performances and their impact on audiovisual art. It has been established that VR transforms the interaction between performers and audiences by providing a sense of presence, personalization, and interactive control over musical parameters. The main methods of audience interaction with VR content have been identified, including the use of gesture controllers, biometric sensors, and artificial intelligence algorithms. The impact of VR environments on the emotional perception of the audience has been assessed, particularly the role of spatial audio, audiovisual synchronization, and biometric adaptation in enhancing listener engagement. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | музичний перформенс | uk |
dc.subject | просторове аудіо | uk |
dc.subject | біометрична адаптація | uk |
dc.subject | візуально-музична синхронізація | uk |
dc.subject | тактильний зворотний зв’язок | uk |
dc.subject | алгоритми штучного інтелекту | uk |
dc.subject | musical performance | uk |
dc.subject | spatial audio | uk |
dc.subject | biometric adaptation | uk |
dc.subject | audiovisual synchronization | uk |
dc.subject | haptic feedback | uk |
dc.subject | artificial intelligence algorithms | uk |
dc.title | Використання віртуальної реальності у створенні інтерактивних музичних перформансів | uk |
dc.title.alternative | Use of virtual reality in creating interactive musical performances | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | №2 (2025) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.