Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22947
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКириленко, Я. О.-
dc.contributor.authorЄліна, А. С.-
dc.contributor.authorГузь, А. В.-
dc.date.accessioned2025-07-17T10:10:15Z-
dc.date.available2025-07-17T10:10:15Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationКириленко Я. О. Національний відбір на Євробачення-2025 як інструмент формування української культурної ідентичності: сценічно-виконавський вимір / Я. О. Кириленко, А. С. Єліна, А. В. Гузь // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №2. – С. 71-79.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22947-
dc.description.abstractУ статті розглянуто Національний відбір на Євробачення-2025 як важливий інстру- мент формування української культурної ідентичності. Особливу увагу приділено аналізу сценічних виступів фіналістів відбору, їхнього вокально-виконавського стилю та творчих підходів до музично-сценічного оформлення композицій. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю детальнішого вивчення музично-сценічної репрезентації українських естрадних виконавців у контексті сучасних глобальних трендів. Мета роботи – обґрунтувати значення Національних відборів як механізму формування культурної ідентичності, а також здійснити аналіз сценічно-виконав- ських образів, які раніше не були предметом глибокого наукового розгляду. Новизна дослідження полягає у трактуванні національного відбору як феномену, що визначає культурну приналежність виконавців та відображає різноманіття української музич- ної сцени. Вперше проведено комплексний аналіз шоу-образів і виконавських манер фіналістів, що досі не були широко представлені у науковому дискурсі. Аналітична частина статті ґрунтується на дослідженні десяти найяскравіших авторських композицій фіналістів національного відбору, зокрема шістьох сольних виконавців (Влад Шериф, KRYLATA, Маша Кондратенко, Абіє, FIЇNKA, KHAYAT) та чотирьох музичних гуртів («ДК Енергетик», «Future Culture», «MOLODI», «Ziferblat»). Розгля- нуто ключові аспекти шоу-виступів: вокальну майстерність артистів, режисерське та хореографічно-пластичне бачення постановок, сценічну перформативність, музично-візуальну креативність, імідж виконавців та їхню відповідність сучасним європейським тенденціям. Окремий акцент зроблено на аналізі сценографічних та світлових рішень, які впливають на сприйняття виступу глядачами. З’ясовано вплив пісенного конкурсу на популяризацію української музичної культури та її інтеграції у міжнародний контекст, що сприяє формуванню позитивного культурного іміджу України у світі. The article examines the National selection for Eurovision Song Contest-2025 as an important tool for shaping Ukraine’s cultural identity. Particular attention is paid to the analysis of the finalists’ stage performances selection, their vocal and performing style and creative approaches to the musical and stage design of the compositions. The relevance of the study is due to the need for a more detailed study of the musical and stage representation of Ukrainian pop performers in the context of modern global trends. The purpose of the study is to substantiate the importance of National selections as a mechanism of cultural identity formation, and to analyse stage and performance images that have not previously been the subject of scientific consideration. The novelty of the study lies in interpretation of national selection as a phenomenon that determines the cultural affiliation of performers and reflects the diversity of the Ukrainian music scene. For the first time, a comprehensive analysis of the show images and performance styles of the finalists, which have not been widely represented in the scientific discourse. The analytical part of the article is based on a study of the ten most striking original compositions of the national selection finalists, including six solo performers (Vlad Sherif, KRYLATA, Masha Kondratenko, Abiye, FIЇNKA, KHAYAT) and four music bands (“DK Energetik”, “Future Culture”, “MOLODI”, “Ziferblat”). The key aspects of show performances are considered: vocal skills of the artists, directorial, choreographic and plastic vision of the performances, stage performativity, musical and visual creativity, the image of performers and their compliance with modern European trends. A special emphasis is placed on analysis of scenographic and lighting solutions that affect the perception of the performance by the audience. The impact of the song contest on the popularisation of Ukrainian music culture and its integration into the international context, which contributes to the formation of a positive cultural image of Ukraine in the world.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»uk
dc.subjectестрадне мистецтвоuk
dc.subjectпісенний жанрuk
dc.subjectЄвробаченняuk
dc.subjectнаціональний відбірuk
dc.subjectкультурна ідентичністьuk
dc.subjectвокальна майстерністьuk
dc.subjectсценічно-виконавський образuk
dc.subjectаранжуванняuk
dc.subjectсценографіяuk
dc.subjectперформативністьuk
dc.subjectpop artuk
dc.subjectsong genreuk
dc.subjectEurovisionuk
dc.subjectnational selectionuk
dc.subjectcultural identityuk
dc.subjectvocal skillsuk
dc.subjectstage and performance imageuk
dc.subjectarrangementuk
dc.subjectscenographyuk
dc.subjectperformativityuk
dc.titleНаціональний відбір на Євробачення-2025 як інструмент формування української культурної ідентичності: сценічно-виконавський вимірuk
dc.title.alternativeNational selection for Eurovision 2025 as a means of developing Ukrainian cultural identity: stage and performance dimensionuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:№2 (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf235.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.