Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21891
Назва: | Модернізм олександра Стовбура |
Інші назви: | Modernism of alexander Stovburа |
Автори: | Котова, Ольга Олександрівна Kotova, Olha Oleksandrivna |
Ключові слова: | мистецький нонконформізм 1960-80-х років андеграунд світло колір живопис монументальне і станкове мистецтво свобода Oleksandr Stovbur artistic nonconformism of the 1960s-80s underground light color painting monumental and easel art freedom |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Klaipėda University |
Бібліографічний опис: | Котова О. О. Модернізм олександра Стовбура / О. О. Котова // Eurointegration in art, science and education : experience, development perspectives : 2nd International scientific-practical conference =Євроінтеграція в мистецтві, науці та освіті: досвід, перспективи розвитку : II Міжнародна науково-практична конференція. – Klaipėda University, 2025. – Р. 65-72. |
Короткий огляд (реферат): | Дослідження присвячене видатному одеському художнику, модерністу і нонконформісту Олександру Стовбуру, який зробив значний внесок в царині образотворчого мистецтва Одеси другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Визначено, що митець є відомим своїми живописними творами: умовно-фігуративними композиціями та геометричними абстракціями, проте в галузі графіки він теж залишив унікальну спадщину: малюнки, композиції «каліграфічного періоду» та колажі. Зазначено, що він був одним з основоположників одеської монументальної школи 1960-80-х років, де відбувся взаємовплив методів і форм станкового і монументального мистецтва: використовувались виражальні засоби кольору і лінії, ритму і площини. Виділено три компонента в його творчому кредо: світло, колір і свобода, в основу якої покладено духовність. Винайдено, що в його творах відбувся сплав естетики модернізму, народного мистецтва, ікони, з одеською живописною традицією і культурою Причорномор’я. Oleksandr Stovbur is a modernist, nonconformist, who made a significant contribution to the realm of fine arts in Odessa. First of all, he is known for his paintings: figurative compositions and geometric abstractions, but in the field of graphics he also left a unique legacy: drawings, compositions of the "calligraphic period" and collages. He was one of the founders of the Odessa monumental school of the 1960s-80s, where the methods and forms of easel and monumental art interacted: expressive means of color and line, rhythm and plane were used. Three components are distinguished in his creative credo: light, color and freedom, which is based on spirituality. In his works, one feels a calm harmony, a sublime state, and aesthetics. He achieved maximum expressiveness with minimal means. In his works, there was a fusion of the aesthetics of modernism, folk art, icons, with the Odessa painting tradition and the culture of the Black Sea region. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21891 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра образотворчого мистецтва |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
Kotova.pdf | 10.38 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.