Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21891
Title: Модернізм олександра Стовбура
Other Titles: Modernism of alexander Stovburа
Authors: Котова, Ольга Олександрівна
Kotova, Olha Oleksandrivna
Keywords: мистецький нонконформізм 1960-80-х років
андеграунд
світло
колір
живопис
монументальне і станкове мистецтво
свобода
Oleksandr Stovbur
artistic nonconformism of the 1960s-80s
underground
light
color
painting
monumental and easel art
freedom
Issue Date: 2025
Publisher: Klaipėda University
Citation: Котова О. О. Модернізм олександра Стовбура / О. О. Котова // Eurointegration in art, science and education : experience, development perspectives : 2nd International scientific-practical conference =Євроінтеграція в мистецтві, науці та освіті: досвід, перспективи розвитку : II Міжнародна науково-практична конференція. – Klaipėda University, 2025. – Р. 65-72.
Abstract: Дослідження присвячене видатному одеському художнику, модерністу і нонконформісту Олександру Стовбуру, який зробив значний внесок в царині образотворчого мистецтва Одеси другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Визначено, що митець є відомим своїми живописними творами: умовно-фігуративними композиціями та геометричними абстракціями, проте в галузі графіки він теж залишив унікальну спадщину: малюнки, композиції «каліграфічного періоду» та колажі. Зазначено, що він був одним з основоположників одеської монументальної школи 1960-80-х років, де відбувся взаємовплив методів і форм станкового і монументального мистецтва: використовувались виражальні засоби кольору і лінії, ритму і площини. Виділено три компонента в його творчому кредо: світло, колір і свобода, в основу якої покладено духовність. Винайдено, що в його творах відбувся сплав естетики модернізму, народного мистецтва, ікони, з одеською живописною традицією і культурою Причорномор’я. Oleksandr Stovbur is a modernist, nonconformist, who made a significant contribution to the realm of fine arts in Odessa. First of all, he is known for his paintings: figurative compositions and geometric abstractions, but in the field of graphics he also left a unique legacy: drawings, compositions of the "calligraphic period" and collages. He was one of the founders of the Odessa monumental school of the 1960s-80s, where the methods and forms of easel and monumental art interacted: expressive means of color and line, rhythm and plane were used. Three components are distinguished in his creative credo: light, color and freedom, which is based on spirituality. In his works, one feels a calm harmony, a sublime state, and aesthetics. He achieved maximum expressiveness with minimal means. In his works, there was a fusion of the aesthetics of modernism, folk art, icons, with the Odessa painting tradition and the culture of the Black Sea region.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21891
Appears in Collections:Кафедра образотворчого мистецтва

Files in This Item:
File SizeFormat 
Kotova.pdf10.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.