Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21808
Title: | Формування художньо-естетичних цінностей учнівської молоді як підґрунтя патріотизму: деякі результати педагогічного дискурсу |
Other Titles: | The formation of pupils’ artistic and aesthetic values is the underground of patriotism: some results of the pedagogical discourse |
Authors: | Попова, Олександра Володимирівна Popova, Oleksandra Volodymyrivna |
Keywords: | проблеми художньо-естетичного виховання у вищій школі формування патріотичної спрямованості сучасної учнівської молоді / студентів творчі ідеї патріотичного виховання у КНР problems of artistic and aesthetic education in higher education formation of patriotic orientation of modern students/pupils |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Citation: | Попова О. В. Формування художньо-естетичних цінностей учнівської молоді як підґрунтя патріотизму: деякі результати педагогічного дискурсу / О. В. Попова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. № 4 (149). Одеса, 2024. С. 56-62. |
Abstract: | В умовах глобалізації та інформаційної насиченості життєдіяльності сучасного соціуму питання художньо-естетичного навчання учнівської молоді з опорою на виховання в них патріотичної спрямованості набуває особливої гостроти. Аналіз концепції художньо-естетичного виховання в українських закладах вищої освіти другої половини XX – початку XXI століття є основою для визначення ефективних шляхів вирішення сучасних проблем освіти. У статті окреслено один із проблемних аспектів порушеної проблеми: чи забезпечено спеціально організовані умови для духовного збагачення особистості засобами мистецтва в контексті формування не лише естетичної культури та світоглядних уявлень, а й патріотичних особистісних якостей. Констатовано, що важливість художньо-естетичного виховання учнівської молоді як підґрунтя патріотизму недостатньо оцінено і вченими, і практиками в минулих десятиліттях розроблених методик художньо-естетичної освіти з опорою на національну культуру й мистецтво у вищій школі та плідних ідей у цьому плані, які склались у досвіді КНР. Зазначено, що система сучасної освіти в Україні, як стратегічна галузь держави, повинна відповідати не лише наявним принципам економічних відносин і ставленню до них суспільства, а й рівню освітніх потреб. Доведено, що за останні роки багато зроблено для того, щоб визначити напрями діяльності закладів загальної середньої та вищої освіти в ракурсі спрямування їх на перспективні шляхи розвитку. Дійсно, успішне досягнення цієї мети залежить від багатьох чинників, але одним із ключових є виховання майбутніх громадян України з високим рівнем художньо-естетичної культури на ґрунті національної патріотичної самосвідомості. Сучасна ж школа покликана формувати у здобувачів освіти усвідомлення культурних цінностей, потребу в накопиченні мистецького досвіду та використанні його як основи для гармонізації свого ставлення до навколишнього світу. Педагогічно доцільно, щоб процес формування у молоді патріотизму переплітався з художньо-естетичним вихованням на основі системного вивчення взірців національної культури та мистецтва: літератури, музики й образотворчого мистецтва. У статті містяться деякі результати наукового дискурсу щодо складності, широти та багатовимірності проблеми художньо-естетичного виховання у вищій школі та її зв’язків із реальним життям; це потребує використання як вітчизняного наявного досвіду в цій галузі, так і зарубіжної практики задля вироблення якісно нових підходів. Доведено, що вивчення надбань української педагогічної теорії та практики сприятиме вдосконаленню роботи з підвищення культурного рівня та шанування патріотичних маркерів особистості в умовах викликів сьогодення. Un conditions of globalization and information saturation of the time, the issue of artistic and aesthetic education of students based on the education of patriotic orientation in them acquires special importance. The analysis of the concept of artistic and aesthetic education in Ukrainian institutions of higher education in the second half of the 20th-early 21st century is the basis for determining effective ways to solve modern education problems. The article raises the question of whether specially organized conditions are provided for the spiritual enrichment of the individual by means of art alongside the formation of aesthetic culture, worldviews. Was artistic and aesthetic education of students of sufficient importance as a basis for patriotism in the past decades? Were methods of artistic and aesthetic education based on national culture and art developed in higher education? The system of modern education in Ukraine as a strategic branch of the state must correspond to the existing principles of economic relations, society’s attitude towards them and the level of educational needs. In recent years, much has been done to determine the directions of activities of general secondary and higher education institutions and direct them to promising development paths. It has been proven that the successful achievement of this goal depends on many factors, but one of the key factors, is the education of future citizens of Ukraine with a high level of artistic and aesthetic culture on the basis of national patriotic self-awareness. The modern school is designed to form the awareness of cultural values, the need to accumulate artistic experience and use it as a basis for harmonizing one’s attitude to the surrounding world. The formation of patriotism should be intertwined with artistic and aesthetic education based on the study of many examples of national culture and art: literature, music and visual arts. The article determines that the complexity, breadth and multidimensionality of the problem of artistic and aesthetic education in higher education and its connections with real life require the use of existing experience in this field and the development of new approaches. The study of the heritage of Ukrainian pedagogical theory and practice will contribute to the improv. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/${dspace.ui)/handle/123456789/21808 |
Appears in Collections: | 2024 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.