Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21807
Title: | Підготовка викладачів іноземної мови для ветеринарних факультетів України |
Other Titles: | Training of foreign language teachers for veterinary faculties of Ukraine |
Authors: | Подоляк, М. В. |
Keywords: | підготовка філологів галузеві університети викладання іноземної мови ветеринарні факультети професійна лексика training of philologists branch universities foreign language teaching veterinary faculties professional vocabulary |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Citation: | Подоляк М. В. Підготовка викладачів іноземної мови для ветеринарних факультетів України / М. В. Подоляк // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. № 4 (149). Одеса, 2024. С. 49-55. |
Abstract: | Факультети іноземних мов є важливою складовою у процесі підготовки майбутніх викладачів іноземних мов не лише для шкіл, але й для закладів вищої освіти. Підготовка спеціалістів за напрямом 035 «Філологія» станом на 2024 рік здійснюється за 544 освітньо-професійними програмами. Важливим залишається проблема підготовки викладачів предмета «Іноземна мова за професійним спрямуванням» для різноманітних нелінгвістичних спеціальностей. Така підготовка має передбачати комплексне поєднання відповідної спеціальності та іноземної мови. Передовсім це стосується вузькоспеціалізованої фахової лексики та термінології іноземною мовою. Мета та завдання дослідження – дослідити навчальний процес освітнього компонента «Іноземна мова» на ветеринарних факультетах України та підготовку майбутніх викладачів іноземних мов для викладання предмета «Іноземна мова за професійним спрямуванням». У статті висвітлено дослідження навчальних планів та освітнього процесу 10 ЗВО, де здійснюється підготовка за спеціальністю 211 «Ветеринарна медицина», та 8 ЗВО, які здійснюють навчання за спеціальністю 035 «Філологія». Варто зазначити, що в навчальних планах університетів, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю 211 «Ветеринарна медицина», на предмет «Іноземна мова» виділяється чимала кількість кредитів і годин, проте недостатня кількість аудиторних годин. У середньому співвідношення кількості аудиторних годин до годин самостійної роботи становить 35% на 65%. Також було проаналізовано освітньо-професійні програми, силабуси та інші навчальні документи та проведено опитування студентів і випускників ЗВО, які здійснюють підготовку за спеціальністю 035 «Філологія». Було виявлено, що викладачі здебільшого зосереджуються на економічних та юридичних термінах, рідше – на медичних і технічних. Підготовка викладачів, які б викладали професійно-орієнтовану іноземну мову є важливим аспектом функціонування ЗВО з різноманітними спеціальностями. Викладач предмета «Іноземна мова за професійним спрямуванням» повинен знати на високому рівні не лише відповідну іноземну мову, а й спеціальність, на якій він викладає. Faculties of foreign languages are essential in training future teachers of foreign languages not only for schools but also for institutions of higher education. As of 2024, the training of specialists in the field of 035 “Philology” is carried out under 544 educational and professional programs. The problem of training teachers on the subject of “Foreign language for professional direction” for various non-linguistic specialties remains essential. Such training should involve a complex combination of the relevant specialty and a foreign language. This concerns highly specialized professional vocabulary and terminology in a foreign language. The purpose and task of the study is to investigate the educational process of the “Foreign Language” educational component at the veterinary faculties of Ukraine and the training of future teachers of foreign languages for teaching the “Foreign Language by Professional Direction” subject. The article covers the study of curricula and the educational process of 10 higher education institutions, where training is carried out in the specialty 211 “Veterinary Medicine” and 8 higher education institutions, which provide training in the specialty 035 “Philology”. In the curricula of universities that train specialists in the specialty 211 “Veterinary Medicine”, it is worth noting that a considerable number of credits and hours are allocated to the subject of a foreign language, but an insufficient number of classroom hours. On average, the ratio of classroom hours to hours of independent work is 35% to 65%. Educational and professional programs, syllabi, and other educational documents were also analyzed, and students and graduates of higher education institutions who are preparing for the specialty 035 “Philology” were interviewed. It was found that teachers primarily focus on economic and legal terms, less often on medical and technical ones. The training of teachers who would teach a professionally oriented foreign language is an essential aspect of the functioning of higher education institutions with various specialties. The teacher of the subject “Foreign language by professional direction” must know at a high level the relevant foreign language and the specialty in which he teaches. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/${dspace.ui)/handle/123456789/21807 |
Appears in Collections: | 2024 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.