Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21654
Title: Формування технічних навичок учнів-початківців у процесі навчання гри на звуковисотних клавішних ударних інструментах : дис. док. філос. наук : 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)
Other Titles: Formation of students-beginners’ technical skills in the process of learning to play high-pitched keyboard percussion instruments. – Qualification scientific work on the rights of a manuscript.
Authors: Рало, Ганна Олексіївна
Ralo, Hanna
Keywords: технічні навички
учні-початківці
процес навчання гри на звуковисотних клавішних ударних інструментах
наукові підходи
принципи
педагогічні умови
методи
інструментально-виконавська підготовка
ансамблеве музикування
заклади спеціалізованої мистецької освіти
виконавська майстерність
блок-кластери
technical skills
students-beginners
process of learning to play high-pitched keyboard percussion instruments
scientific approaches
principles
pedagogical conditions
ensemble music making
performing proficiency
methods
instrumental-performing training,
institutions of specialized art education
block clusters
Issue Date: 2025
Publisher: Формування технічних навичок учнів-початківців у процесі навчання гри на звуковисотних клавішних ударних інструментах : дис. док. філос. наук : 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)
Citation: Рало Г. О. Формування технічних навичок учнів-початківців у процесі навчання гри на звуковисотних клавішних ударних інструментах : дис. док. філос. наук : 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) / Г. О. Рало; наук. кер. Н. Г. Юріївна. – Одеса : Університет Ушинського, 2025. - 340 с.
Abstract: У дослідженні представлено теоретичне обґрунтування та запропоноване нове розв’язання проблеми формування технічних навичок учнів-початківців у процесі навчання гри на звуковисотних клавішних ударних інструментах. Охарактеризовано специфіку мистецтва гри на ксилофоні, маримбі та вібрафоні, що вимагає першочергового формування технічних навичок як основного завдання вже з перших років навчання в мистецькій школі. Інтеграція міжнародного досвіду в музичну освіту України спонукає до створення методик, які дозволяють вирішувати проблеми технічного розвитку учнів-початківців. Упорядковано поняттєво-термінологічний апарат наукових пошуків стосовно формування технічних навичок учнів-початківців у процесі навчання гри на звуковисотних клавішних ударних інструментах. Систематизовано широкий загал філософських, психолого-педагогічних та музикологічних праць, в яких у міждисциплінарному дискурсі висвітлено діалектику понять «уміння» та «навички»; у контексті інструментально-виконавської підготовки потрактовано терміни «техніка», «технічність», надано дефініцію технічних навичок гри на музичних інструментах як автоматизованих дій музиканта-інструменталіста, котрі забезпечують ергономічність виконавського процесу; визначено сутність поняття «технічні навички гри на звуковисотних клавішних ударних інструментах», під якими розуміються виконавсько-рухові дії музиканта, елементи яких є автоматизованими, виконуються без зайвих витрат фізичної і нервово-психічної енергії, характеризуються ергономічністю і технологічністю та мають блок-кластерну структуру. Доведено, що формування технічних навичок з урахуванням особливостей технології гри на конкретних музичних інструментах є базовою умовою формування виконавської майстерності. The study presents theoretical justification and proposes new solution to the problem of forming students-beginners’ technical skills in the process of learning to play high-pitched keyboard percussion instruments The specifics of art to play the xylophone, marimba and vibraphone is characterized, which requires the primary formation of technical skills as the main task from the first years of study at an art school. The integration of international experience into Ukrainian music education encourages creation of methods that allow solving problems of students-beginners’ technical development. The conceptual-terminological apparatus of research on the formation of students-beginners’ technical skills in the process of learning to play high-pitched keyboard percussion instruments has been ordered. A wide range of philosophical, psychological, pedagogical and musicological works has been systematized, in which the dialectics of the concepts of “abilities” and “skills” are highlighted in an interdisciplinary discourse; in the context of instrumental-performing training, the terms “technique”, “technicality” are interpreted, a definition of technical skills of playing musical instruments is provided as automated actions of a musician-instrumentalist, which ensure the ergonomics of the performance process; the essence of the concept of “technical skills of playing high-pitched keyboard percussion instruments” is defined, which refers to the performing and motor actions of a musician, the elements of which are automated, performed without unnecessary expenditure of physical and neuropsychic energy, characterized by ergonomics and technologicity and a block-cluster structure. It is proved that formation of technical skills given the peculiarities of the technology of playing specific musical instruments is a basic condition for the performing proficiency formation.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21654
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ralo Hanna.pdf9.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.