Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2156
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКабиш-Рибалка, А. В.-
dc.contributor.authorКабыш-Рыбалка, А. В.-
dc.contributor.authorKabysh-Rybalka, A.-
dc.date.accessioned2019-04-25T11:01:29Z-
dc.date.available2019-04-25T11:01:29Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationКабиш-Рибалка А. В. Життєві стратегії як творчі засоби проектування життєвого шляху особистості / А. В. Кабиш-Рибалка // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 5. – С. 95–99.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2156-
dc.description.abstractУ статті запропоновано класифікацію життєвих стратегій як творчих засобів проектування життєвого шляху. Розкрито основні аспекти проблеми вибору життєвої стратегії та етапи становлення стратегії як творчого засобу проектування життєвого шляху. Розглянуто п’ять основних видів стратегій, згідно з теорією В.О. Моляко, про творчу конструктологію. Це стратегії аналогізування, стратегії комбінування, реконст- руктивні стратегії, універсальні стратегії та стратегії спонтанних спроб і помилок в процесі становлення життєвого шляху. The article deals with a classification of life strategies as a way of creative planning of a personality’s life path. There are five main strategies according to the theory of V. Molyako about the creative constructology: strategies of analogy, combinative strategies, reconstructive strategies, strategies of universal way of creating, and spontaneous strategies of the life path planning. This theory of creative constructing is appropriate in terms of studying life creativity, as it is based on the experience of both: competent people and one’s own experience and ability to use consciously the resources of one’s personality, which can play a significant role in the personal choice of life path strategy. Each of the strategies is focused on the structural and functional transformation – construction of structures with specific functions, and is the essence of creative planning, which is considered as the basis of strategic planning of life. Adolescence (student age) is potentially one of the most favourable periods for the successful acquisition of life path strategy. During this phase it is very important to implement special pedagogical interaction in order to achieve an appropriate level of students’ creativity on the way of planning their life path using life strategies. One of the ways of achieving the desired efficiency of life creativity experience is life path reflection. Psychology of life creativity is defined by the formation of life planning strategies as a tool of conscious creation of way and style of life by a personality. In other words, life planning is the desired result and the steps to achieve it.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectособистістьuk
dc.subjectжиттєвий шляхuk
dc.subjectтворчістьuk
dc.subjectпроектування життєвого шляхуuk
dc.subjectвибір життєвої стратегіїuk
dc.subjectpersonalityuk
dc.subjectway of lifeuk
dc.subjectlife strategyuk
dc.subjectlife path planninguk
dc.subjectchoice of life strateguk
dc.titleЖиттєві стратегії як творчі засоби проектування життєвого шляху особистостіuk
dc.title.alternativeLife strategies as a creative way of life path planning by a personalityuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Anna Kabysh-Rybalka.pdf322.11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.