Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21499
Title: Вища освіта в умовах російсько-української війни: уявлення та практики студентів міста Львова
Other Titles: Higher education in the conditions of the russian-ukrainian war: perceptions and practices of students of the city of Lviv
Authors: Козаченко, О. О.
Калиняк, О. Т.
Keywords: higher education
students
war
higher education institutions
perceptions
вища освіта
студенти
війна
заклади вищої освіти
уявлення
Issue Date: 2024
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Козаченко О. О. Вища освіта в умовах російсько-української війни: уявлення та практики студентів міста Львова / О. О. Козаченко, О. Т. Калиняк // Перспективи : соціально-політичний журнал. – 2024. – № 3. – С. 253-259.
Abstract: Російсько-українська війна впливає на усі сфери суспільного функціонування, в тому числі і на освіту. Заклади вищої освіти змушені пристосовуватися до умов, в яких їм доводиться здійснювати свою діяльність. Студенти, як важливі суб’єкти навчальної діяльності, формують власні уявлення про освітній процес, а також мають певний досвід (не)адаптації до контексту війни росії проти України. Думка студентів про вищу освіту є важливою з огляду на можливість виявлення проблемних моментів, на які варто звернути увагу адміністрації закладів вищої освіти. Метою дослідження є виявлення особливостей уявлень студентів міста Львова щодо функціонування вищої освіти в умовах російсько-української війни, зосереджуючись на уявленнях про систему вищої освіту загалом та на особистому досвіді навчання у ЗВО. Методи дослідження. Стаття базована на результатах соціологічного дослідження, що було проведене в лютому-березні 2024 року методом онлайн опитування. В дослідженні взяло участь 470 студентів, які навчаються у закладах вищої освіти міста Львова. Результати дослідження. Авторське онлайн опитування студентів міста Львова продемонструвало, що більша частина респондентів вказують, що якість вищої освіти не погіршилася (63%), проте погоджуються з думкою, що повітряні тривоги негативно впливають на якість навчання (69%). На думку студентів (42%), в умовах війни є важливим розширення практики індивідуального навчання. Окрім того, студенти досить толерантно ставляться до системи пільг для вразливих в умовах війни категорій населення, а також до освітніх прав студентів та викладачів, які виїхали з України. Якщо розглядати особистий досвід навчання студентів, то більшість опитаних (67%) відчувають, що війна вплинула на них, проте водночас намагаються жити нормальним студентським життям (58%). На здатність студентів спокійно навчатися впливає загальний депресивний стан (40%), фінансові проблеми в родині, які змушують студентів працювати (25%), а також особисті травми (18%). Більша частина студентів (66%) відмовляються від російського контенту під час навчання, проте лише третина студентів активно розвиває в собі українську ідентичність, ще менше студентів активно займається волонтерською діяльністю, вчиться надавати першу медичну допомогу чи проходить навчання з військової підготовки. Тhe Russian-Ukrainian war affects all spheres of social functioning, including education. Higher education institutions are forced to adapt to the conditions in which they have to operate. Students, as important subjects of educational activity, form their own perceptions of the educational process and have certain experiences of (non)adaptation to the context of the war of russian federation against Ukraine. The opinion of students about higher education is important in terms of identifying problematic aspects that the administration of higher education institutions can address. Purpose is to identify the features of the perceptions of students in the city of Lviv regarding the functioning of higher education in the conditions of the Russian-Ukrainian war, focusing on perceptions of the higher education system in general and on personal experiences of studying in higher education institutions. Methods. The author’s research is based on the results of a sociological study conducted in FebruaryMarch 2024 using an online survey method. The study involved 470 students studying at higher education institutions in the city of Lviv. Results. The author’s online survey of students in the city of Lviv showed that the majority of respondents indicated that the quality of higher education has not deteriorated (63%), but agreed that air raid alarms negatively affect the quality of education (69%). According to students (42%), it is important to expand the practice of individual learning in wartime conditions. In addition, students are quite tolerant of the system of benefits for vulnerable categories of the population in wartime conditions, as well as the educational rights of students and professors who have left Ukraine. Considering the personal experience of students, most respondents (67%) feel that the war has affected them, but at the same time, they try to live a normal student life (58%). The ability of students to study calmly is influenced by the general depressive state (40%) and personal traumas (18%). Most students (66%) refuse russian content during their studies, but only a third of students actively develop their Ukrainian identity, even fewer students actively engage in volunteering, learn to provide first aid, or undergo military training.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21499
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kozachenko.pdf296.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.