Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21495
Title: | Філософські рефлексії теології |
Other Titles: | Philosophical reflections regarding theology |
Authors: | Бевзюк, Н. П. |
Keywords: | філософія теологія буття суще гріх віра церква philosophy theology existence being sin faith church |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Бевзюк Н. П. Філософські рефлексії теології / Н. П. Бевзюк // Перспективи : соціально-політичний журнал. – 2024. – № 3. – С. 206-215. |
Abstract: | Філософія і теологія представляють собою дві дисципліни, взаємовідносини яких можна уявити у формі паралелізму, розбіжностей, напруженості, або навіть комунікації, артикуляції і впізнання. Сучасна думка часто схильна передбачати різке розділення між теологією і філософією, але таке розділення неможливе, бо кожна зосереджує увагу на глибинних питаннях світу, дійсності, людини, віри, духовності і таке інше. Якщо розглядати філософію у самому широкому сенсі як систематичне використання людського розуму у спробі зрозуміти фундаментальні риси реальності, і теологію у самому широкому сенсі як вивчення Бога і всіх речей у відношенні до Бога, то ми побачимо значний збіг між ними. Філософія – це критичне мислення про природу реальності; теологія, безумовно, має справу з тим же самим з релігійної точки зору. Якщо філософія описує «структуру буття» з об’єктивністю і відстороненістю, то теологія шукає «сенс буття для нас» з екзістенційною турботою. Філософія і теологія єдині в тому, що обидві укорінені в одній й тій же граничній і релігійній турботі про життя. Тому філософські рефлексії щодо теології дають природні підстави визначення і рішення основних питань цих галузей. Метою статті є дослідження загальних основ філософії і теології для визначення теології як науки. Обгрунтування гносеологічних основ філософії і теології стало предметом їх взаємодії. Для віруючої людини загальною та однорідною реальністю буде Бог, який розглядається в історичних фактах, звичаях, постановах (позитивна теологія), на відміну від «природньої теології», яка займається релігійними принципами і законами універсальної значимості. Методи дослідження – загальнонаукові методи формальної логіки (дедукції, індукції, аналізу, синтезу), герменевтичний метод, використано проблемно-конфесійний підхід до наукового осмислення релігійного життя. Результати дослідження – визнання загальних основ філософії і теології, незважаючи на те, що вони мають різні процедури свого дослідження: філософія займається питаннями емпірично і горизонтально, з людського становища і навіть абстрагує «метафізичну» реальність; теологія починається згори і працює a posteriori, оскільки для неї потаємний Бог стає відкритим Богом. Цілі і методи для них часто стають однаковими, що зближує їх. В якійсь мірі філософія потребує теології: Бог потрібен, щоб закінчити картину світу і її розумінні, в розумінні її цілісності.. ilosophy and theology are two disciplines, the relationship of which can be imagined in the form of parallelism, disagreements, tensions, or even communication, articulation and recognition. Modern thought often tends to predict a sharp separation between theology and philosophy, but such a separation is not possible, because each focuses attention on questions of the world, reality, man, faith, spirituality, and so on. If we consider philosophy in its broadest sense as the systematic use of the human mind in an attempt to understand the fundamental features of reality, and theology in its broadest sense as the study of God and all things in relation to God, we see considerable overlap between the two. Philosophy is critical thinking about the nature of reality, theology certainly deals with the same from a religious perspective. If philosophy describes the "structure of being" with objectivity and detachment, then theology seeks "the meaning of being for us" with existential concern. Philosophy and theology are united in that both are rooted in the same ultimate and religious concern for life. Therefore, philosophical reflections on theology provide natural grounds for defining and solving the main issues of these fields. The purpose of the article is to study the mutual foundations of philosophy and theology in order to define theology as a science. The justification of the epistemological foundations of philosophy and theology became the subject of their interaction. For a believer, the general and homogeneous reality will be God, which is considered in historical facts, customs, and decrees (positive theology), in contrast to "natural theology", which deals with religious principles and laws of universal significance. The research methods are general scientific methods of formal logic (deduction, induction, analysis, synthesis), the hermeneutic method, a problem-confessional approach to the scientific understanding of religious life is used. Research results – philosophy and theology have different research procedures: philosophy deals with issues empirically and horizontally, from the human position and even abstracts "metaphysical" reality; theology starts from above and works a posteriori, since for it the secret God becomes the revealed God. But the goals and methods for them often become the same, which brings them closer. To some extent, philosophy needs theology: God is needed to complete the picture of the world and its understanding, in the understanding of its integrity. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21495 |
Appears in Collections: | 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bevzyuk Natalia Petrivna.pdf | 305.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.