Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21454
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Антонюк, Н. В. | - |
dc.contributor.author | Краєвська, О. А. | - |
dc.date.accessioned | 2025-01-28T12:05:25Z | - |
dc.date.available | 2025-01-28T12:05:25Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Антонюк Н. В. Інституційна структура Європейського Союзу: формальні та політичні межі / Н. В. Антонюк, О. А. Краєвська // Політикус : наук. журнал. – 2024. – № 4. – С. 122-130. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21454 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто історію, функції та особливості головних політичних інститутів Європейського Союзу, які становлять його унікальну інституційну структуру. Серед цих політичних інститутів велику увагу приділено Європейському парламенту, Євро- пейській комісії, Раді Європейського Союзу і Європейській раді, за допомогою структури- зації функціоналу яких здійснено спробу окреслити своєрідну наднаціональну політичну систему Європейського Союзу. З одного боку, виявлено, що ззовні наднаціональна полі- тична система Європейського Союзу нагадує свої гомологи на національному рівні (в рамках держав) – особливо в парламентських системах, у яких відбувається взаємодія урядів та парламентів. З іншого ж боку, жодний із аналізованих політичних інститутів Європейського Союзу не відіграє ролі класичної гілки влади, як це притаманно для парла- ментської системи правління. Відтак політичні інститути Європейського Союзу пере- плітаються за рахунок того, що вони делегують або діляться своїми повноваженнями і взаємодоповнюють їх, зумовлюючи специфічну конструкцію міжінституційних відно- син, принаймні порівняно зі ситуацією в країнах-членах Європейського Союзу. У резуль- таті аргументовано, що в рамках Європейського Союзу немає дійсно «справжніх» (як у державах) політичних інститутів і повноцінних гілок влади, а натомість функціонує унікальна, виняткова або безпрецедентна інституційна інфраструктура як умовна політична система. Відтак, можна зробити висновок, що Європейський Союз доволі суттєво відрізняється від звичних національних політичних систем, а тому не є дер- жавою, хоч і має державоподібні ознаки, а також не є класичною міжнародною організа- цією. Означений синтез виявляється в тому, що Європейський Союз сконфігурований як щось усереднене між федеративною державою та міжнародною організацією, що забез- печено багаторівнево і згідно з принципом субсидіарності. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | інституційна структура | uk |
dc.subject | влада | uk |
dc.subject | політична система | uk |
dc.subject | Європейський Союз | uk |
dc.title | Інституційна структура Європейського Союзу: формальні та політичні межі | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2024 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.