Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21408
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКаранфілова, Олена Володимирівна-
dc.contributor.authorKaranfilova, Olena Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2025-01-24T09:43:00Z-
dc.date.available2025-01-24T09:43:00Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationKaranfilova О. V. Education as a regulator of deviance in martial law / О. V. Karanfilova // Перспективи : соціально-політичний журнал. – 2024. – № 2. – С. 48-52.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21408-
dc.description.abstractThe relevance of the study is determined by the need for deep socio-philosophical reflection on the problem of manifestations of deviance in various types of social activity. The social phenomenon of education is considered as an effective means of correcting various manifestations of deviance. The purpose of this study is a socio-philosophical analysis of deviance in education during martial law. To realize the set goal, we used such methods as observation, analysis of scientific literature, comparative method. Research results. We see the social phenomenon of education as an effective means of correcting various manifestations of deviance. After all, nowadays the main social significance of modern education is not just the training of specialists with general and special knowledge, but the formation of an independent creative and socially active personality, capable of innovative activity, who manages and directs his creative energy. in a positive direction. It is such a person who is able to actively oppose the aggression that the Russian Federation is currently carrying out against the Ukrainian state.Актуальність дослідження зумовлена необхідністю глибокої соціально-філософської рефлексїї щодо проблеми проявів девіантності у різних видах соціальної діяльності. Як ефективний засіб корекції різних проявів девіантності розглянутий соціальний феномен освіти. Метою даного дослідження є соціально-філософський аналіз девіантності т в освіті під час воєнного стану. Для реалізації поставленої мети нами були використані такі методи як спостереження, аналіз наукової літератури, порівняльний метод.uk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectдевіантністьuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectсоціальна діяльністьuk
dc.subjectпозитивна девіантністьuk
dc.subjectdevianceuk
dc.subjecteducationuk
dc.subjectsocial activityuk
dc.subjectpositive devianceuk
dc.titleEducation as a regulator of deviance in martial lawuk
dc.title.alternativeОсвіта як регулятор проявів девіантності в умовах воєнного стануuk
Розташовується у зібраннях:2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Karanfilova.pdf281.05 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.