Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21366
Title: | Сучасна творчість студентів художньо-графічного факультету університету Ушинського: роль пленерного досвіду та натхнення від природи у становленні художників-педагогів |
Authors: | Котова, Ольга Олександрівна Kotova, Olha Oleksandrivna Носенко, Анна Іванівна Nosenko, Anna Ivanivna Мунтян, Стелла Дмитрівна Muntyun, Stella Dmytrivna |
Keywords: | творчість студентів студенти художньо-графічного факультету університету Ушинського пленер природа пейзажний жанр пленерна практика Одеська школа живопису |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Citation: | Котова О. О. Сучасна творчість студентів художньо-графічного факультету університету Ушинського: роль пленерного досвіду та натхнення від природи у становленні художників-педагогів / О. О. Котова, А. І. Носенко, С. Д. Мунтян // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №3. – С. 147-155. |
Abstract: | У дослідженні розглянуто пленерний досвід і творчі здобутки студентів художньо-графічного факультету (ХГФ) Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» за останні 15 років. Зроблено аналіз методичних підходів до виконання завдань навчальної (художньо-творчої) практики «Пленер». Апробація творчих завдань здійснювалась під час пленерної практики на кафедрах образотворчого мистецтва та теорії і методики декоративно-прикладного мистецтва та графіки. Здійснено короткий історичний екскурс, обґрунтовано поняття «Одеська школа живопису» і «південноукраїнські традиції в мистецтві України». Розглянуто як класичні (живопис, малюнок, графіка, батик), так і інноваційні форми навчання (медіамистецтво), де студенти надихалися природними мотивами в реалізації власних проєктів під час навчання на ХГФ. З’ясовано зв’язок пейзажного жанру з обов’язковими дисциплінами: «Навчальна (художньо-творча) практика “Пленер”», «Теорія та практика живопису», «Теорія та практика малюнку», а також вибірковими дисциплінами «Міський пейзаж» та «Декоративний пейзаж». Виявлено фактори, що мали вплив на формування «Одеської школи живопису». Доведено, що спілкування з природою є лікуючим та покращуючим фактором, вічним джерелом натхнення. Показано й описано ілюстративні матеріали – фото картин митців і фотоматеріали, що розкривають основну тему. Практичне значення пленерної практики, натхнення природою і застосування природних мотивів – у гармонізації людини як частки Всесвіту, у втіленні творів мистецтва, що покращують настрій, у формуванні необхідних умінь та навичок митця-педагога. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21366 |
Appears in Collections: | №3 (2024) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.