Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21365
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гулей, О. В. | - |
dc.date.accessioned | 2025-01-22T11:18:38Z | - |
dc.date.available | 2025-01-22T11:18:38Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Гулей О. В. Синтез мистецтв у християнському храмі України-Руси / О. В. Гулей // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №3. – С. 141-146. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21365 | - |
dc.description.abstract | Статтю присвячено встановленню взаємозв’язків і взаємовпливів різних видів візуальних мистецтв, що використовувалися в оздобленні релігійних споруд православного віросповідання на теренах України-Руси. Основна увага автором зосереджена на значущості кожного виду образотворчого й декоративно-прикладного мистецтва, задіяного у створенні єдиного архітектурно-художнього стилю задля ознайомлення студентів з канонічними техніками. Висвітлено підпорядкованість усіх художньо-мистецьких складників заради здійснення Літургії – головного дійства у християнському храмі. Мета роботи полягає у тому, щоб висвітлити наявність синтезу візуальних мистецтв та виявити їх взаємодію в інтер’єрі давньоруського храму. Методологічною основою дослідження, що зумовлена багатовекторністю предмета, є загальнонаукові методи, зокрема аналізу і синтезу, що дали змогу узагальнити відомості з теорії, історії і практики різновидів візуальних мистецтв; культурологічний і мистецтвознавчий допомогли виявити їхні особливості та загальні властивості, а історико-логічний уможливив встановити взаємодію досліджуваних мистецтв у давньоруському храмі. Наукова новизна полягає у визначенні взаємодії різних за своєю природою мистецтв, як-от: мозаїчний живопис, фресковий розпис, іконопис, скульптура, ливарна справа, книжкова мініатюра, декоративно-ужиткове мистецтво у формуванні давньоруського храмового інтер’єру. У результаті дослідження встановлено, що для формування храмового інтер’єру велике значення відіграє обґрунтоване поєднання різновидів образотворчого мистецтва в єдине ціле та створення на основі цього сплаву мистецтв цілісного архітектурно-художнього образу. Стосовно інтер’єру давньоруського храму синтез образотворчих мистецтв базується на композиційній єдності архітектури з іншими видами візуальних мистецтв, які мають бути нерозривно поєднані у визначеному архітектурному просторі. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | давньоруський храмовий інтер’єр | uk |
dc.subject | вивчення канонічних технік | uk |
dc.subject | синтез візуальних мистецтв | uk |
dc.subject | архітектурно-художній образ | uk |
dc.title | Синтез мистецтв у християнському храмі України-Руси | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | №3 (2024) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.