Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНовська, Олена Рудольфівна-
dc.contributor.authorNovska, Olena Rudolfivna-
dc.date.accessioned2025-01-22T11:02:10Z-
dc.date.available2025-01-22T11:02:10Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationНовська О. Р. Категорія емоційності у сучасному фортепіанному виконавстві / О. Р. Новська // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №3. – С. 109-114.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21361-
dc.description.abstractУ статті досліджується природа емоційності як невід’ємний складник фортепіанного виконавства. Фортепіанне виконавство розглядається як комунікативний процес між композитором і виконавцем та виконавцем і аудиторією, в якому функція виконавця полягає у трансляції змістів музичного твору аудиторії. Розглядається співвідношення раціонального та емоційного у структурі виконавської діяльності, проаналізовано спроби класифікації типів піаністів, що ґрунтуються на переважанні емоційного або раціонального начала. Емоційність розглядається як невід’ємний складник музичного мистецтва загалом і змісту кожного конкретного музичного твору зокрема. Показано, що емоції, які відчувають слухачі під час прослуховування певного музичного твору, неможливо пояснити лише тембральними або динамічними властивостями окремих музичних інструментів, задіяних у виконанні. Фортепіанний звук у цьому відношенні володіє одним з найбільш широких емоційних спектрів, отже, емоційне навантаження окремих фортепіанних звуків неможливо розглядати поза контекстом виконуваного музичного твору. Натомість як основний носій змісту музичного твору розглядається інтонація, що трактується в широкому сенсі й охоплює комплекс звуковисотних та динамічних характеристик звуку. При цьому, на відміну від слова, що передає конкретизований зміст, інтонація передає ставлення людини, отже, переважно емоції. Окрім інтонаційної сфери, значну роль відіграє також гармонізація, темп, агогіка та інші музичні виразові засоби. З практичної точки зору велике значення має також туше або характер дотику пальців піаніста до інструмента, що зумовлюють тембральні та динамічні характеристики звучання. Разом із тим показано, що емоції слухача не завжди співпадають з емоціями, що закладаються авторами твору або транслюються виконавцями. Можливою причиною подібних розбіжностей можуть бути індивідуальний досвід або уподобання слухачів. Це вказує на складну природу емоційності, що включає велику кількість чинників, які потребують подальших досліджень.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»uk
dc.subjectмузичне мистецтвоuk
dc.subjectфортепіанне виконавствоuk
dc.subjectемоціяuk
dc.subjectемоційністьuk
dc.subjectфортепіанне мистецтвоuk
dc.titleКатегорія емоційності у сучасному фортепіанному виконавствіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:№3 (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18.pdf186.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.