Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21357
Назва: Сутність поняття «вокальна культура» та художньо-педагогічний потенціал європейського вокального мистецтва у її формуванні в здобувачів освітнього рівня «бакалавр»
Автори: Ян Пенфей
Кьон, Наталя Георгіївна
Koehn, Natalya Georgiivna
Ключові слова: музичне мистецтво
вокальна культура
європейське вокальне мистецтво
художній стиль
вокальна школа бельканто
інноваційні мовленнєві й вокально-технічні тенденції
сучасний репертуар
Дата публікації: 2024
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Ян Пенфей. Сутність поняття «вокальна культура» та художньо-педагогічний потенціал європейського вокального мистецтва у її формуванні в здобувачів освітнього рівня «бакалавр» / Ян Пенфей, Н. Г. Кьон // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №3. – С. 82-88.
Короткий огляд (реферат): У статті порушено проблему формування вокальної культури майбутніх учителів музичного мистецтва на засадах опанування здобутків європейського вокального мистецтва. Розглянуто визначення сутності поняття «вокальна культура» в працях українських науковців. Виокремлено головні ознаки цього феномену, які полягають у глибокій ерудованості в галузі музичного мистецтва, володінні досконалими вокально-виконавськими навичками й уміннями, сформованості особистісних властивостей співака, що становлять підґрунтя переконливого та стилістично-достовірного втілення художно-образного сенсу вокальних творів. Приділено увагу розвідкам китайських науковців, які наголошували на значущості педагогічного аспекту вокальної культури майбутнього вчителя музики. Розглянуто головні етапи становлення вокального європейського мистецтва та стильові особливості їх прояву у виконанні творів різних художньо-творчих напрямів. Підкреслено, що в набутті виконавсько-технічної досконалості співака провідну роль відіграє оволодіння базовими фонаційними навичками, які формувалися в надрах італійської вокальної школи bel canto. Схарактеризовано особливості екстраполяції означеного виконавського стилю в оперне мистецтво Франції та Німеччини; представлено їх характерні ознаки, що сформувалися під впливом сталих мистецьких і музично-виконавських традицій, а також унаслідок впливу мовленнєво-фонетичних особливостей французької та німецької мов на характер вокального звукоутворення й інтонування. Підкреслено, що особливу складність для здобувачів становить оволодіння вокальною культурою виконання творів віддалених епох, що передбачає глибоке занурення у їх естетико-філософське підґрунтя, загальнокультурну й художньо-психологічну атмосферу, у якій відбувалася творча діяльність авторів вокальних феноменів. Відзначено також складність опанування вокальної творчості сучасних композиторів, які застосовують нетрадиційні засоби організації музичної мови й розширений комплекс інноваційних вокально-технічних прийомів. Акцентовано увагу на важливості дослідження цього питання й розроблення методики підготовки співаків до опанування сучасного репертуару як важливого аспекту формування вокальної культури учителів музичного мистецтва.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21357
Розташовується у зібраннях:№3 (2024)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14.pdf196.5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.